بی اعتنایی ستاد ملی مقابله با کرونا به  به سلامتی مردم هرمزگان

خبرهای ناگواری در خصوص انتشار گونه های جهش یافته ی مرگ آفرین و فاجعه بار کرونا در هرمزگان به گوش می رسد و تخت بیمارستان های استان به میزان بی سابقه ای از بیماران اشباع گردیده است.

خبرگزاری شبستان-هرمزگان: « نیما صفا درگیری »، حقوقدان و پژوهشگر؛ در این بین مسئولین استانی علی رغم کمبود امکانات و توقف روند واکسیناسیون، اما تدابیر ضروری را در نظر گرفته و هشدارهای لازم را اعلام نموده اند و حتی وضع آتی بحرانی استان را در حدی پیش بینی نموده اند که ضمن تصویب، پیشنهاد تعطیلی روزهای هفدهم الی بیستم خرداد را به ستاد ملی مقابله با کرونا مستقر در تهران نیز ارائه دادند.

 

اما آنچه در خبرها آمد، فاجعه بارتر از نتیجه ی مرگبار این انتشار این بیماری است؛ چه اینکه آن ستاد ملی حتی به خود زحمت پاسخ رد این پیشنهاد را نیز نداده و گویی هرمزگان وجود خارجی ندارد، ضمن بی اعتنایی به سلامتی و حفظ جان مردم، زنگ هشدار و ضرورت ایجاد امکان تصمیم گیری مستقل از مرکز در استان ها، بخصوص در مواردی که شان ملی ندارد را به صدا در آورده است.

 

چگونه است که آلودگی هوا در تهران و یا حتی برنامه ی اجلاس سران در این شهر میتواند بهانه ای برای تعطیلی رسمی این شهر شود اما انتشار مرگ آفرین ترین ویروس جهان که چندی بعد نمود خود را در سطح کشور نشان خواهد داد، نمیتواند گوشه چشم نگاه مسئولان امر را در استان ها بویژه هرمزگان به خود اختصاص دهد؟

 

تمرکز زدایی از شئون محلی و امور شهروندی از جمله تصمیمات پیرامون بحث سلامت و معیشت، نه تنها خللی در امر حاکمیت ملی پدید نمی آورد، بلکه میتوان با تدوین دقیق موضوعات محلی، ضمن احترام به شئون ملی و میهنی، حقوق شهروندی آحاد جامعه را نیز به آن صورت که ملموس و به دور از احکام صادراتی باشد، تامین نمود.

 

پاینده ایران/ سربلند باد هرمزگان
نیما صفا درگیری - حقوقدان و پژوهشگر

کد خبر 1063852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha