۵۰۴ نامزد در انتخابات شوراهای شهر خراسان جنوبی رقابت می‌کنند

حسین پور گفت: با اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان، ۵۰۴ نامزد تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر در خراسان جنوبی برای ۱۵۹ کرسی ششمین دوره شوراها رقابت می‌کنند.

«غلامرضا حسین‌پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای  استان خراسان جنوبی در مجموع ۶۰۷ نفر ثبت نام کردند، اظهار کرد: هیات نظارت و اجرایی در مرحله نخست بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی ۳۱ شهر این استان، صلاحیت ۶۶ نفر را رد کردند.

 

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  ۵۷ نفر در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کردند، ۲ نفر انصراف دادند و هفت نفر باقیمانده اعتراضی ارایه ندادند، گفت: طبق آخرین گزارش ۵۳ نفر از ادامه رقابت انصراف دادند، ۵۰ نفر صلاحیتشان به تایید نرسید و در مجموع ۵۰۴ نفر برای کسب ۱۵۹ کرسی شوراهای اسلامی در ۳۱ شهر استان خراسان جنوبی رقابت می کنند.

 

وی با بیان تایید صلاحیت بیش از ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی، ادامه داد: در نقاط روستایی و عشایری استان نیز پنج هزار و ۳۴۰ نفر ثبت‌نام کننده نهایی داشتیم که تاکنون ۱۲۹ نفر انصراف داده‌اند.

 

حسین پور بیان کرد: از مجموع رد صلاحیت شدگان در هیات های اجرایی و نظارت بخش، تعداد ۷۸ نفر در هیات نظارت شهرستان ها، تایید صلاحیت شدند و تعداد رد صلاحیت شدگان نهایی به ۱۴۷ نفر کاهش یافت.

 

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع تایید صلاحیت شدگان روستایی به پنج هزار و ۶۴ نفر رسید، افزود: با دستور جدید هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، باز هم امکان اعتراض و بررسی مجدد در فرصت بسیار کوتاهی فراهم شده است، که تلاش می شود با سرعت بیشتری، پرونده بررسی‌های صورت گرفته توسط هیات عالی نظارت استان به نتیجه نهایی برسد.

 

وی در پایان گفت: تاکنون در مجموع نقاط روستایی و شهری ۱۹۷ نفر در حدود ۳.۳ درصد کل ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شده اند.

 

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان جنوبی نیز برگزار می شود.

کد خبر 1063870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha