مساجد با استفاده از ظرفیت کانون ها رزمنده فرهنگی تربیت کنند 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: کانون های فرهنگی هنری یکی از بهترین مربیان و تربیت کنندگان نوجوانان و جوانان در جبهه فرهنگی و در بحث مساجد هستند و امروز در مقابله با جنگ نرم و غارت فرهنگی باید در مساجد رزمنده فرهنگی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۱۸ خرداد مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بهمراه کارکنان این اداره با امام جمعه جیرفت دیدار کرد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این دیدار، ضمن آرزوی توفیق روزافزون و موفقیت، گفت: به فرموده امام خمینی (ره) مساجد سنگرند و سنگرها را حفظ کنید این بیانگر اهمیت و جایگاه بی بدیل مسجد در حفاظت از اعتقادات، معارف و ارزش های اسلامی است، مسجد سنگر عقیده، ابمان، باور و ارزش های دینی است.



امام جمعه جیرفت افزود: بر همین اساس پیامبر اکرم  (ص) قبل از ورود به مدینه در راستای قباد اقدام به بنای مسجد کرده و در مدینه نیز مسجد احداث کردند، آن حضرت به هر کجا که می رفتند و نماز اقامه می کردند یا توسط پیامبر اکرم (ص) و یا اصحاب ایشان محل اقامه نماز تبدیل به مسجد می شد.


وی ضمن ابراز تاسف، بیان کرد: کارکردهای مساجد همچون زمان پیامبر (ص) نیست حتی گاهی دیده می شود مساجد فقط در هنگام اقامه نماز فقط باز هستند این در حالی است که در دوران نبی اکرم (ص)، مساجد مرکز قضاوت، اطلاع رسانی و در واقع رسانه آن حضرت بودند.


حجت الاسلام تارم ادامه داد: در همین راستا علاوه بر این که بلال در وقت نمازهای یومیه اذان می گفتند، هر گاه پیامبر اکرم (ص) می خواستند موضوع مهمی را به اطلاع مردم برسانند بلال اذان می گفت و مردم بلافاصله در مسجد حضور می یافتند.


امام جمعه جیرفت ابراز کرد: مسجد در صدر اسلام محل مشورت و تصمیم های مهم در مورد جنگ، نحوه جنگ و یا صلح بودو کارکردهای فراوانی داشت اما اغلب مساجد منحصر به اقامه نماز شده اند.


وی اظهار کرد: خوشبختانه با شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد و نقش آنها در مساجد با جذب جوانان، استعداد یابی آنها و بهره از مقوله هنر و ابزارهای جدید تا اندازه ای مساجد ما فعال تر شده اند و توجه جوانان و نوجوانان به مساجد بیشتر شده است.


حجت الاسلام تارم اضافه کرد: طبق گزارشاتی که ارائه کردید فعالیت های بسیار خوبی در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان صورت گرفته و قطعا زمینه و ظرفیت های بیشتری برای فعالیت وجود دارد و به این فعالیت ها افزوده شود.


امام جمعه جیرفت تاکید کرد: آنچه که بسیاری از محقیقین از آن به عنوان بحران و انحراف در جامعه نام می بریم، ریشه در ضعف، عدم باور، ایمان و اعتقاد دارد و بهترین پایگاه ایمان، باور و اعتقاد مردم را تقویت مساجد است.


وی عنوان کرد: از آنجایی که مساجد در محلات قرار دارند بنابراین هر محله ای می تواند با محوریت مساجد، ائمه جماعات و با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری می تواند مردم را جذب کرده و بر اعتقادات و باورهایی دینی آنها بیافزاید.


حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که در دوران جنگ مساجد محل تجمع رزمندگان اسلام و اعزام آنها به جبهه های جنگ بود، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری یکی از بهترین مربیان و تربیت کنندگان نوجوانان و جوانان در جبهه فرهنگی و در بحث مساجد هستند و امروز در مقابله با جنگ نرم و غارت فرهنگی باید در مساجد رزمنده فرهنگی تربیت کنند.


امام جمعه جیرفت بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری می توانند با استفاده از مقوله هنر، فضای مجازی، امکانات رایانه، ابزارهایی ورزشی و آموزشی در جذب نوجوانان و جوانان تاثیرگذار باشند و امیدواریم بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی رشد شما در کانون های فرهنگی هنری مساجد باشیم.


وی تصریح کرد: خبرگزاری شبستان یکی از خبرگزاری های خوب و مورد اعتماد مردم ما به ویژه قشر مسجدی و متدین ما است و امیدواریم همچون گذشته اخبار فعالیت های مساجد و حوزه های فرهنگی و مذهبی را انعکاس دهد چرا که امروز ما به تعبیری با جنگ رسانه ای مواجه هستیم.


حجت الاسلام تارم در خاتمه با اشاره به انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: ان شاءالله در بحث انتخابات نیز فعال باشید و کسانی که در اذهان آنها شبهه ای وجود دارد و با بصیرت و آگاهی بخشی شبهه زدایی شود و ان شاءالله هر کسی در حد توان یک نفر از کسانی را که شاید تمایل به حضور در پای صندوق‌ های رای نداشته، بتواند برای حضور در این امر مهم تشویق و ترغیب کند.

کد خبر 1063881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha