تفقه در دین منجر به مبارزه با مستکبران و مفسدان می شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفقه در دین منجر به مبارزه با مستکبران و مفسدان می شود.استکبار هم از همین مسئله تفقه و اجتهاد ترس دارد زیرا اگر جنبه عینی و عملی پیدا کند و دارای قدرت شود با مفسدین مبارزه کرده و آن‌ها را منزوی و مستاصل می‌کند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» پیش‌ از آغاز درس خارج فقه که برای طلاب حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی به‌ صورت مجازی برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند بر شما باد که در دین خدا تفقه کنید به‌درستی که هر کس در دین خدا تفقه نداشته باشد خداوند روز قیامت به او نظر رحمت نخواهد داشت هیچ عملی را از او نمی‌پذیرد و او را تزکیه نخواهد کرد.

وی افزود: قرآن مجید می‌فرماید از هر جمعیتی برخی برای تفقه در دین خدا بروند که دین‌شناسی را یاد بگیرند و مردم را انذار کنند.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه در قرآن مجید دعوت به تفقه شده‌ است، عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند کمال انسان در سه امر تفقه در دین، استقامت مقابل گرفتاری‌ها و مصائب و اندازه‌گیری در معیشت است.
عضو تشخیص مصلحت نظام با استناد به فرمایشی از 
امام محمد باقر(ع) بیان کرد: حضرت می‌فرمایند انسان باید از خداوند تقاضا کند که او را در دین فقیه کند، تفقه در دین مراحلی دارد که حد اعلای آن اجتهاد است که شاید برای همه مقدور نباشد اما مراحل اولیه شناخت احکام، معارف و اصول دین با استدلالات آن برای همه میسور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب هرچه بیشتر در دین تفقه کنند و خود را به مراحل عالی برسانند بسیار عالی است، استکبار هم از همین مسئله تفقه و اجتهاد ترس دارد زیرا اگر جنبه عینی و عملی پیدا کند و دارای قدرت شود با مفسدین مبارزه کرده و آن‌ها را منزوی و مستاصل می‌کند.

کد خبر 1063973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha