جامعه دانشگاهی، مسئولیتِ آگاهی بخشی در امر اهمیت مشارکت در انتخابات را بر عهده دارد

رييس دانشگاه كوثر بجنورد گفت: جامعه دانشگاهی به عنوان عضوی از این نظام، مسئولیتِ آگاهی بخشی در زمینه اهمیت شرکت در انتخابات و تأثیر آن در آینده ایران را به عموم مردم به ویژه در این دوران حساس بر عهده دارند.

«عليرضا حسيني» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، شرکت در انتخابات را شکرگزاری نعمت حکومت اسلامی خواند و افزود: خداوند سرنوشت و حال قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند.

 

رييس دانشگاه كوثر بجنورد بیان کرد: بی تردید شرکت در انتخابات در این برهه زمانی حساس، به مثابه آزمون سرنوشت ساز برای آینده ایران عزیز به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه در اسلام در کنار عبادات فردی به وظایف اجتماعی نیز توجه و تأکید فراوان شده است، از جمله وظایف اجتماعی افراد را مشارکت سیاسی نام برد و گفت: در اسلام همواره دین از سیاست جدا نبوده است.

 

حسینی اظهارکرد: تک تک افراد بالاتر از داشتن حق رأی، تکلیف و وظیفه ای در قبال ملت خویش دارند و شرکت در انتخابات به نوعی شکرگزاری از نعمت حکومت اسلامی است و ایرانیان با مشارکت گسترده خود در انتخابات، اقتدار نظام اسلامی را باری دیگر به جهانیان اثبات خواهند کرد.

 

رييس دانشگاه كوثر بجنورد تأکید کرد: در این میان، جامعه دانشگاهی به عنوان عضوی از این نظام، مسئولیتِ آگاهی بخشی در زمینه اهمیت شرکت در انتخابات و تأثیر آن در آینده ایران را به عموم مردم به ویژه در این دوران حساس بر عهده دارند.

 

وی در توضیح شاخص های انتخاب فرد اصلح به کلام حضرت امیر(ع) استناد کرد و افزود: عقب نشینی نکردن در برابر دشمن، ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی، محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند، عدم همراهی و به کار گیری دنیا طلبان، توجه به نظرات مردم، توجه ویژه به اقشار ضعیف و رفع گرفتاری مردم، نظارت بر زیردستان و گماردن فرد شایسته برای خدمت به مردم از جمله این شاخص هاست.

 

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1063983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha