باید از فرصت انتخابات برای تقویت وحدت در جامعه استفاده شود

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: در بحث انتخابات بیش از آنکه بخواهیم تلاش کنیم برای اینکه فرد یا جناح خاصی بالا رود باید در مسیر تقویت وحدتی که در جامعه می تواند پیدا شود، حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «حمیدرضا مهدوی ارفع» در نشست بصیرتی که با حضور فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و مجموعه اوقاف قزوین امروز (سه شنبه ۱۸ خرداد) در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: قبل از آمدن هر امکاناتی باید فرهنگ آن آید و این یعنی کسانی که وظیفه فرهنگ سازی دارند، باید حرکت کنند برای نمونه تلفن همراه آمد و امروز خانواده ها نگران هستند و محیط های خانوادگی سرد شده است.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی ادامه داد: در بحث انتخابات هم اجداد ما منتظر بودند روزی برسد خودمان برویم در تعیین سرنوشت مان دخیل باشیم و حال چرا اینگونه شده که در کنار برکات انتخابات، مسائلی وجود دارد دلیل این است کسانی که وظیفه فرهنگ سازی دارند این فرهنگ را خوب ارائه نمی کنند.

 

وی اضافه کرد: در کشور ما فرصت استثنایی انتخابات وجود دارد که مردم بخشی از روزشان را بگذارند تا اخبار سیاسی و اجتماعی را پیگیری کنند و باید از این فرصت استفاده کرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مساجد اعلام کرد: اسلام می گوید روزی پنج بار یا سه بار همه محله در مسجد جمع شده به برکت نمازی که به صورت جماعت می خوانند، خبر از هم گرفته ولی ما ظرفیت مسجد را نمی شناسیم در حالی که مسجد در کانون فرهنگ ما قرار گرفته است و ما نمی دانیم از این ظرفیت چگونه استفاده کنیم.

 

وی در ادامه اعلام کرد: در بحث انتخابات بیش از آنکه بخواهیم تلاش کنیم برای اینکه فرد یا جناح خاصی بالا رود باید در وحدتی که در جامعه می تواند پیدا شود بدمیم، در احساس تکلیف برای تغییر اوضاع بدمیم.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی تأکید کرد: فرهنگ انتخابات باید نهادینه شود و بدانیم انتخابات رقابت است نه خصومت؛ در انقلاب اسلامی مهمترین نقطه قدرت، اراده مردم بوده نه رأی مردم و رأی مردم نشانه ای از اراده مردم است.

 

وی توضیح داد: امام خمینی (ره) انقلاب کرد با مردمی که کمتر از ۳۰ درصد آنها سواد خواندن و نوشتن داشته و مشکلات بسیاری هم داشتند و امام حساس ترین مقوله را که امنیت بود دست مردم داد ولی ما اقتصاد را دست مردم نمی دهیم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع اظهار کرد: کل ساختارهای نظام اسلامی و کل کارگزاران نظام اسلامی فقط یک شأن دارند و آن اینکه رسانای بین امام و امت هستند، اگر کسی رئیس جمهور و رئیس مجلس شد و برای خود شأن مستقل قائل شد یعنی جامعه را دوقطبی کرده است.

 

وی گفت: جامعه وقتی دوقطبی می شود مردم آرام آرام از ۲ قطب متنفر می شوند، دوقطبی سازی جامعه فقط از مسئول در نظام اسلامی برمی آید امام و امت باید به هم متصل شوند و اینها باید رسانا باشند نه اینکه عایق باشند.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در ادامه تصریح کرد: باید فرهنگ استفاده از انتخابات را بسازیم و برای عزم و اراده مردم ارزش قائل شویم؛ انتخابات هم به فضل خدا تمام می شود و باید بدانیم رأیی که می دهیم بسیار تعیین کننده است و در این انتخابات رهبری، یک کشاورز ساده و یک طلبه هر کدام تنها یک رأی دارند و این کار تکلیف است.

 

وی افزود: حضرت علی (ع) فرموده است امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر ترک کنید اشرار بر شما حاکم می شوند و آنگاه هرچه به درگاه خدا دعا کنید، اجابت نمی شود و مصداق این امر انتخابات است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: انتخابات فضای تحول است و ما خواستار تحول در این نظام هستیم و امام خمینی (ره) امام تحول ها بود و مردم همان مقداری که مکلف هستند، باید حق شان هم ادا شوند و مسئولان باید سرجای شان قرار گیرند و واسطه بین امام و امت باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: تحول در ساختار بوده و در فرد نیست البته فرد هم می تواند تحول ها را شتاب ده و باید مطالبه ما باید این باشد برنامه کاندیداها برای تحول چیست و برای این تحول باید در انتخابات شرکت کرد و کار را به کارگزارصالح داد.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در خصوص ویژگی کارگزاران یادآور شد: در فرمایشی از حضرت علی در خطبه ۲۰۹ نهج البلاغه آمده است کارگزاران حکومت اسلامی در دوران مسئولیت در حکومت حتی اگر میلیاردها از حلال دنیا دارند باید در حد مردم ضعیف زندگی کنند و در کلام دیگری از حضرت علی (ع) آمده است کارگزار اصلح کسی است که وقتی می خواهد مالیات و بیت المال را مدیریت کند به نفع مالیات دهنده مدیریت کند.

 

کد خبر 1064015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha