۸۰ درصد زلزله زدگان با بانک ها قرارداد بسته اند

کلانتری ضمن تاکید بر اینکه همه تلاش ها باید براین باشد که تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ منازل زلزله زدگان آماده شوند، گفت: تاکنون ۸۰ درصد زلزله زدگان با بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات عقد قرار بسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۸ خرداد ماه) در نشست ستاد بازسازی شهر زلزله زده سی سخت، گفت: ۲۵ خردادماه جاری پایان زمان برای عقد قرارداد و تعیین تکلیف منازل زلزله زده سی سخت با بانک های عامل اعلام شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، ماموریت اصلی ما بازسازی منازل تخریب شده و تعمیر منازل آسیب دیده ناشی از زلزله در شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا است، اظهار کرد: بازسازی مناطق زلزله زده تعریف خاص خود را دارد و خانه های تعمیری و بازسازی مشخص بوده و ما جوابگوی انتظارات غیرمنطقی نخواهیم بود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه همه تلاش ها باید براین باشد که تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ این منازل آماده شوند، یادآور شد: تاکنون ۸۰ درصد زلزله زدگان با بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات عقد قرار بسته اند.

 

کلانتری تاکید کرد: صاحبان منازل تخریب شده برای بازسازی با بانک ها عقد قرارداد کنند و در غیر این صورت از نظر بانک های عامل انصراف تلقی می شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل پیگیری صاحبان، کار بازسازی تعدادی از خانه ها تکمیل شده، تاکید کرد: همه شرایط آواربرداری، صدور پروانه، تامین مصالح، عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات از بانک ها، کمک های بلاعوض و نظارت ناظرین فراهم شده و تنها نیاز به مشارکت جدی مردم دارد.

 

وی اظهار کرد: برای تسریع در اجرای برنامه های احداثی و تعمیراتی خانه های زلزله زده شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا تا پایان تیرماه امسال، نیازمند مشارکت جدی مردم این منطقه هستیم.

 

کلانتری تصریح کرد: کار آوار برداری در روستاهای زلزله زده شهرستان دنا انجام گرفته و هم اکنون در حال انجام مراحل بعدی هستیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از مجموع چهار هزار و ۸۸۰ پرونده، سه هزار و ۹۲۳ پرونده حدود ۸۰ درصد با بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات قرارداد بسته اند، یادآور شد: مشکل اصلی عدم مراجعه و پیگیری برخی از افراد به بانک های عامل است.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۶۴ واحد کار تعمیرات آن انجام شده و یا در دست انجام است، گفت: از ۴۳۱ میلیارد تومان تعهد شده دولت در بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت، ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۴۱ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده که بیش از ۷۰ درصد آن تخصیص یافته است.

کد خبر 1064113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha