در حال حاضر زوج مددجویی در صف دریافت جهیزیه نداریم

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر زوج مددجویی در صف دریافت جهیزیه نداریم، گفت: سال گذشته ۶۹۷ فقره جهیزیه به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۶ میلیون تومان به زوج های مددجوی زنجانی اهداء شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف مهم  این نهاد ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان و کم‌هزینه است و در همین راستا با اهدای جهیزیه وپرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند تحت حمایت از سرفصل‌های حمایتی وهم افزایی مراکز نیکوکاری، خیریه ها و تشکل های همسو با این نهاد ومردم خیر و نیکوکار استان این سنت الهی گسترش یافته وموجبات توسعه فرهنگ وتقویت تحکیم بنیان نهاد خانواده می شود .

 

هدایت صفری با بیان اینکه سال گذشته 697 فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اعطا شد، افزود: برای تهیه وتامین این تعداد جهیزیه که با مشارکت، مراکز نیکوکاری وسپاه انصارالمهدی(عج) وهم افزایی کمیته امداد استان زنجان انجام شد بیش از 12میلیارد و 46 میلیون تومان هزینه شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه همه کالاهای خریداری شده برای جهیزیه نوعروسان تحت حمایت تولید داخلی بودند، افزود: خوشبختانه در استان زنجان صف انتظار برای دریافت جهیزیه به صفر رسیده است و در حال حاضر زوج مددجویی در صف دریافت جهیزیه نداریم.

 

صفری با اشاره به افزایش قیمت اقلام جهیزیه نسبت به گذشته گفت: در سالهای گذشته با مبلغ 5 میلیون تومان امکان تهیه چند قلم کالای اساسی جهیزیه نوعروسان وجود داشت اما در حال حاضر همان اقلام با صرف بیش از 20 میلیون تومان نیز مشکل شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان با تاکید به اینکه زوج‌های جوان قبل از عقد و ازدواج از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، افزود: مشاوره در حوزه آشنایی با  سبک زندگی دینی اسلامی، اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، افزایش دانش زوج‌ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج‌های جوان توسط کارشناسان ومشاوران خانواده این نهاد ارائه می‌شود.

 

وی ضمن قدردانی از مشارکت مطلوب خیران ونیکوکاران، خیریه ها و موسسات همسو با این نهاد، گفت: خیران زنجانی می توانند با شماره گیری تلفن نیکوکاری 33116کد مهربانی  #024*8877* و تلفن گویای 0968877 و یا مراجعه به سایت این نهاد به آدرس www.emdad.ir و همچنین 137 مرکز نیکوکاری ودفاتر 14 گانه امداد در سطح زمینه ازدواج زوجهای جوان نیازمند را فراهم کنند. 

کد خبر 1064196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha