طرح‌های فصلی فروش کتاب سبب افزایش خرید کتاب شد

حسابی‌ میبدی با اشاره به افزایش قیمت کتاب گفت: طرح‌‌های فصلی فروش کتاب کمک کرد کمی از این التهاب کمتر شود و خرید کتاب افزایش پیدا کند .

«محمدرضا حسابی‌میبدی» درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: به واقع این طرح‌ها، طرح‌های بسیار خوبی بوده و به همه اقشار مختلف جامعه کمک کرده است. همچنین طرح‌های فصلی فروش کتاب هر ساله به نحو خوبی برگزار می‌شد اما مشکلی که وجود داشت این بود که اعتبار کتابفروشی‌ها در روزهای آخر کم می‌آمد و پیش از موعد اتمام زمان طرح به پایان می‌رسید که این مساله، کار را کمی برای کتابفروشان مشکل می‌کرد.



مدیر کتابفروشی فروشگاه کتاب حسابی شعبه 2شهرستان میبد استان یزد ادامه داد: از این رو چندین‌بار باید رایزنی‌هایی صورت می‌گرفت تا طرح تمدید شود یا میزان یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی‌ها افزایش یابد که در برخی موارد این امکان فراهم می‌شد. در حقیقت باید گفت این طرح‌ها واقعا به خوبی جوابگوی مخاطبان بوده و بهتر است همچنان ادامه‌دار باشد.



وی با اشاره به این که طرح‌های فصلی فروش کتاب می‌تواند در شرایط اقتصادی کتابفروشان موثر باشد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت شدید مواد مصرفی کتاب همچون کاغذ به طبع آن ناشران نیز مجبور شدند قیمت نهایی کتاب را بالا ببرند. این افزایش قیمت با توجه به شرایط اقتصادی مردم در سبد خانوارها تاثیر گذاشت و سبب شد خرید کتاب محدود شود.



به گفته مدیر فروشگاه کتاب حسابی، طرح‌‌های فصلی فروش کتاب کمک کرد کمی از این التهاب کمتر شود و خرید کتاب افزایش پیدا کند که قطعا تاکنون هم موثر بود.



حسابی‌میبدی تصریح کرد: اگر میزان بودجه‌ای که به این طرح‌ها اختصاص پیدا می‌کند، افزایش یابد و از سوی دیگر نیز میزان یارانه‌ای که به هر شخص تخصیص می‌یابد افزایش پیدا کند شرایط بهتری برای مردم و مخاطبان کتاب فراهم خواهد شد.

کد خبر 1064204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha