خادمیاران رضوی قائم شهر سال گذشته بیش از ۴۲ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

فاضل زاده با بیان اینکه خادمیاران رضوی قائم شهر سال گذشته بیش از ۴۲ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند، گفت: این حجم کمک با بهره گیری از ظرفیت منطقه و به همت خادمیاران و با نام آقا علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدصادق فاضل زاده» امروز(19خرداد) در نشست توجیهی خواهران خادمیار رضوی شهرستان قائم شهر با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: دعوت امام رئوف از ما به عنوان خادمیار،  افتخاری بس عظیم است که باید قدر آن را دانست و شکرگزار بود، و این شانیت را با ارائه خدمت به محرومان و کمک به نیازمندان حفظ کرد .

 

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر افزود: پوشیدن لباس مقدس خادمی امام رضا (علیه السلام)، مسئولیت خطیری را بر دوش ما می گذارد که باید به عنوان سفیران صادق حضرتش، در منطقه و محل زندگیمان، با کمک به اقشار ضعیف جامعه، مسئولیت و نقش خادمیاری را به نحو شایسته ایفاء نماییم .

فاضل زاده، در این جلسه که در چهارشنبه ی امام رضایی این هفته با حضور ۱۳۰ خواهر خادمیار برگزار شده بود، ضمن پرداختن به سیره و فرهنگ رضوی و همچنین روند فعالیت های خادمیاران، گفت: خدمت افتخاری به نیازمندان با عنوان سفیران امام رضا (ع) می طلبد که بر اساس دستورالعمل های صادره و سازماندهی و ماموریت های ابلاغی، فعالیت ها و خدمات انجام شده در سامانه ی خادمیاری ثبت گردد تا بر اساس آن، شیفت حرم برقرار شود .

 

وی با توجیه انواع ماموریت ها اظهار کرد: توفیق بزرگی است که خادمیاران رضوی بتوانند احتیاجات اقشار ضعیف جامعه را برطرف کنند .

 

فاضل زاده در قسمت دیگر بیانات خود، با تشریح وظایف خادمیاران در بخش های عمومی و تخصصی، به الزام حداقل شش ساعت فعالیت در هفته بر مبنای عرصه های انتخابی اشاره کرد و گفت: اختصاص سهمیه شیفت حرم مطهر به خادمیار براساس خدمات و همکاری با کانون های خدمت رضوی و ثبت و تایید آن ها، به عنوان پاداش و تشویق منظور می گردد.البته ، خادمیارانی که عرصه ی تخصصی را انتخاب کردند، باید مدارک مربوطه را به دفتر مرکزی ارائه نمایند تا در همکاری با کانون ها، شرایط مهیا و تسهیل شود .

 

وی با اعلام ارزش مادی کمک ها به نیازمندان در سال ۱۳۹۹ به مبلغ بیش از ۴۲ میلیارد ریال، بیان کرد: این حجم کمک با بهره گیری از ظرفیت منطقه و به همت خادمیاران و با نام آقا علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده است .

 

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر به تلاش صادقانه و مستمر خادمیاران شهرستان هم اشاره کرد و گفت: در دوماهه ی اول امسال نیز بیش از یازده میلیارد ریال به جامعه ی هدف کمک شده است، و این محقق نشده است مگر به خلوص نیت خادمیاران و نظر لطف و عنایت آن امام همام  است.

 

فاضل زاده در بخش پایانی سخنان خود پیرامون ثبت گزارش فعالیت ها  اظهار کرد: علیرغم فعالیت های خیلی خوب شهرستان که مورد توجه استان بوده‌ و حتی در اجرای طرح مشارکتی ازجمله طرح نان، خادمیاران و کانون های رضوی شهرستان بسیار عالی مشارکت نمودند، متاسفانه در ثبت گزارش فعالیت ها در سامانه ی خادمیاری، بسیار ضعیف عمل کرده ایم و باید این نقیصه را به هر نحو ممکن بر طرف کنیم . در این راستا با اتخاذ تمهیداتی، مراحل ثبت گزارش های خواهران خادمیار از سوی مسئول کانون خدمت رضوی بانوان و ثبت گزارش های برادران خادمیار، توسط دفتر و مسئول سامانه شهرستان پیگیری می گردد .

 

وی  افزود: گزارش عملکرد خواهران و برادرانی که با کانون ها همکاری دارند ، کمافی السابق ، بواسطه ی مسئولان همان کانون ها رسیدگی می شود .

 

به گزارش شبستان، در پایان این نشست، از مسئول سابق کانون بانوان که بیش از دو سال امورات مربوطه را به نحو احسن انجام می داد، با تقدیم تابلو فرش مطهر و تبرکات رضوی تقدیر به عمل آمد .

کد خبر 1064210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha