۲۵ درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند

اسماعیلی گفت: در استان قزوین پژوهشی در خصوص مصرف کالاهای فرهنگی انجام و مشخص شده است ۲۵ و ۶ دهم درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند که این امر آسیب جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه های استان قزوین که امروز (چهارشنبه ۱۹ خرداد) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد هم افزایی ظرفیت های رسانه ای، ایجاد جریان رسانه ای و محک خوردن جریان رسانه ای استان توسط داوران برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: این جشنواره در بخش های سرمقاله و یادداشت، تیتر و خیر، عکس و گزارش تصویری، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش و تحلیل و کلیپ و ویدئوهای خبری برگزار شد که استقبال خوبی را داشتیم و ۵۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

وی عنوان کرد: بعد از بررسی آثار رسیده به جشنواره، ۳۱۷ اثر بر اساس شرایط فراخوان به مراحل داوری راه یافتند که بیشترین شرکت کننده با ۸۵ اثر در بخش گزارش و تحلیل بودند.

 

اسماعیلی اعلام کرد: ظرفیت های رسانه ای استان قزوین خوب است و این استان دارای ۱۰۰ رسانه مجوز دار است که در این بین ۶۶ رسانه مکتوب و ۳۴ پایگاه خبری فعال هستند و همچنین بیش از ۸۰ نمایندگی خبرگزاری و دفاتر نشریات در استان فعالیت می کنند.

 

وی تصریح کرد: استان قزوین گذشته درخشانی در حوزه رسانه دارد و ما باید پایگاه رسانه ای استان را تقویت کنیم و قزوین باید به عنوان پایگاه ارزشمند رسانه ای در کشور مطرح شود و برای این منظور برنامه ریزی هایی داشتیم که تشکیل و تقویت شورای اطلاع رسانی، ساماندهی توزیع آگهی های دولتی در استان، تعیین سخنگو برای دستگاه های اجرایی برای نخستین بار در کشور، برگزاری جشنواره های مختلف و اعطای تسهیلات یک و نیم میلیارد تومانی برای اصحاب رسانه از جمله این موارد بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: بحث برگزاری کارگاه ها، نشست ها و دوره های تخصصی و آموزشی را پیگیری می کنیم و ان شاالله بعد از کرونا این دوره های آموزشی را خواهیم داشت و انتخابات خانه مطبوعات هم بعد ازانتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در استان قزوین پژوهشی در خصوص مصرف کالاهای فرهنگی انجام و مشخص شده است ۲۵ و ۶ دهم درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند که با توجه به اینکه بحث فضای مجازی مطرح است، این امر آسیب جدی است و از این تعداد هم ۴۸ درصد نشریات الکترونیکی می خوانند که باید بررسی کارشناسی شود و امیدواریم شاهد ارتقا جایگاه رسانه ای استان قزوین باشیم.

 

کد خبر 1064307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha