۳.۷ میلیارد تومان اعتبار به بازارچه‌های صنایع دستی خراسان جنوبی تخصیص یافت

رمضانی با اشاره به توسعه بازارچه های صنایع دستی در خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در مجموع سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای احداث و تکمیل بازارچه های صنایع دستی استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رمضانی» امروز (۱۹ خرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته صنایع دستی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در سطح استان انجام شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی خراسان جنوبی، گفت: این تعداد افراد شناسایی و بیمه آنان برای مدت یکسال پرداخت شده است و همچنین تسهیلات و کمک های بلاعوض برای خرید ابزار و توسعه و بازاریابی صنایع دستی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: ۴۰۰ نفر دیگر از صنعتگران استان نیز در قالب بیمه روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

 

رمضانی از صدور ۲۶۰ پروانه تولید انفرادی برای ایجاد کارگاه های صنایع دستی خانگی، چهار پروانه تولید کارگاهی با اشتغال ۲۰ نفر و ۴۵۰ کارت شناسایی برای فعالان حوزه صنایع دستی استان طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت به ۶۵ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی استان کمک های بلاعوض به خاطر مشکلات و آسیب های ناشی از کرونا پرداخت شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی به صدور ۱۰ فقره مجوز پشتیبان با ۹۰ نفر افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته هفت میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه ۶۰ دوره آموزش صنایع دستی در رشته های مزیت دار و بومی استان و ۲ دوره آموزشی تخصص و تکمیلی برای فعالان صنایع دستی برگزار شده است، عنوان کرد: در این مدت خانه کارآفرینی حوزه صنایع دستی در محله خیرآباد و خانه سفال در بافت قدیمی شهر بیرجند راه اندازی شده است.

 

رمضانی با اشاره به ایجاد ۳۰ کارگاهی تجمیعی تراش سنگ های قیمتی و حوله بافی در شهر سه قلعه با همکاری صندوق کارآفرینی امید، بیان کرد: بازارچه های صنایع دستی در مود، سربیشه، آیسک، فردوس، نهبندان و خضری با همکاری شهرداری ها در حال احداث و تکمیل است که تعدادی  تا شهریورماه آماده بهره برداری خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در طبس نیز ساخت بازارچه صنایع دستی از محل اعتبار ملی را آغاز کرده ایم، ادامه داد: امسال با اختصاص اعتبار از منابع ملی و استانی، عملیات مرمت سرای امینی در بازار بیرجند مجدد آغاز شده است که امیدواریم تا مهرماه به بهره برداری برسد.

 

وی بیان کرد: در مجموع سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای احداث و تکمیل بازارچه های صنایع دستی در سال ۹۹ تخصیص یافته است.

 

رمضانی با اشاره به افزایش صادرات صنایع دستی استان، افزود: با وجود کرونا در یک سال گذشته اما صنعتگران با صادرات محصولات شان در رشته‌های مزیت دار از جمله منسوجات، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و دست بافته‌های دار‌ی توانستند بیش از ۸۰ هزار دلار درآمد کسب کنند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست سایت مجازی «دوتوک» و اپلیکیشن موبایلی «تون» ویژه بازاریابی و فروش صنایع دستی و هنر‌های سنتی در خراسان جنوبی رونمایی شد.

 

 

 


 

کد خبر 1064326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha