مدیرکل محیط زیست گلستان از دفتر خبرگزاری شبستان بازدید کرد/ برنامه ۵ ساله برای نجات خلیج گرگان

مدیرکل محیط زیست گلستان همزمان با هفته محیط زیست از دفتر خبرگزاری شبستان بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«محمدرضا کنعانی»، مدیرکل محیط زیست گلستان در هفته محیط زیست از دفتر خبرگزاری شبستان بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ داد.

 

مدیرکل محیط زیست استان گلستان در این دیدار از تشکیل قرارگاه رسانه ای محیط زیست خبر داد و گفت: محیط زیست با حوزه سلامت و امنیت سلامت مرتبط است و درصدد بودیم که قرارگاه رسانه ای محیط زیستی در استان تشکیل دهیم.

 

کنعانی بیان کرد: سواد محیط زیستی را اگر در اختیار خبرنگاران قرار دهیم و موضوعات کلیدی محیط زیست استان را آموزش دهیم مباحث کلیدی محیط زیست را می‌توانیم به عنوان مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

 

وی با اشاره به موضوع خلیح گرگان، خاطرنشان کرد: مشاوره مطالعات خود را در خلیج گرگان انجام داده بود ولی ابهاماتی برای ما وجود داشت و تضمینی می خواستیم و از آنجا که این مطالعات در مدت سه ماه انجام شده بود این مطالعات بسیار عمیق نبود و لذا در کمیته راهبردی طرح حفاظت از تالاب ها مطرح شد و از طریق مرکز اقیانوس شناسی این مطالعات مجدد انجام شده است.

 

این مقام مسئول متذکر شد: برنامه پنج ساله نجات خلیج گرگان تصویب شده و سه وزارتخانه ای در این راستا وظیفه مندی دارد که ظرف مدت پنج سال با اعتبار یک هزار میلیارد تومان اقدامات لازم مانند لایروبی را انجام دهند.

 

 

کد خبر 1064328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha