امانتداری و قاطعیت پس از مشورت از شاخص های فرد اصلح است

ارایه برنامه اجرایی متناسب با شرایط روز جامعه تخصص و توانمندی، تجربه مدیریت کلان کشور، امانت داری، نوآوری و خلاقیت، ثبات شخصیتی، قاطعیت پس از مشورت، بصیرت، تقوا و ثبات قدم از مهمترین ویژگی ها و شاخص های فرد اصلح از نگاه قرآن است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد صادق یوسفی مقدم» در سلسله نشست های علمی قرآن و انتخابات که ظهر امروز 19 خرداد به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: در تمام مواردی که انسان مردد است بین آنچه مورد رضای خدا قرار دارد و آنچه که مورد غضب خداوند است، انسان این اختیار را دارد که انتخاب کند.

 

رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است ما انسان را هدایت کرده و راه را به او نشان داده ایم، خاطرنشان کرد: انسان یا شاکر است و راه هدایت را می رود و رضای خدا را می پذیرد و یا اینکه راهی غیر از آن و مورد غضب خداوند را می پذیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: انتخاب بین خوب و بد، بین قبیح و حسنه گزینه هایی است که انسان باید از میان آنها راه درست را انتخاب کند اما در حال حاضر در مورد انتخابی صحبت می کنیم که بین خیر و شر نیست بلکه انتخاب از بین خوبان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم تصریح کرد: قرار است از بین هدایت یافتگان، نیکوکاران و نیکان انتخاب کنیم. در تمام آیاتی که ما را خداوند سفارش می کند تا به گمراهی نرویم باید در انتخاب هایمان به نکاتی توجه کنیم و با مسایلی تطبیق دهیم که در جامعه وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: همه افرادی که قرار است از بین آنها فردی را انتخاب کنیم اهلیت دارند و همه ویژگی هایی که ما احساس می کنیم در اینها وجود دارد و همه از کانال شورای نگهبان گذشته است و در حال حاضر می خواهیم از بین آنها فردی به عنوان رییس جمهور انتخاب کنیم.

 

رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن افزود: از بین کاندیداهایی که صلاحیت شان مورد تایید قرار گرفته است، می خواهیم افرادی را به عنوان شورای شهر انتخاب کنیم اما باید بدانیم منتخب ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم با اشاره به ویژگی های کاندیدای منتخب از نگاه قرآن گفت: ارایه برنامه اجرایی متناسب با شرایط روز جامعه تخصص و توانمندی، تجربه مدیریت کلان کشور، امانت داری، نوآوری و خلاقیت، ثبات شخصیتی، قاطعیت پس از مشورت، بصیرت، تقوا و ثبات قدم از مهمترین ویژگی ها و شاخص های فرد اصلح از نگاه قرآن است.

 

وی تصریح کرد: نیازهای بشر به سرعت در حال تغییر است و هر لحظه نو می شود و در عرصه بین الملل این نیازهای جدید بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین رییس جمهور منتخب باید نوآور باشد و در عرصه تغییرات شرایط بتواند بهترین تصمیم ها را بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم تاکید کرد: رعایت عدالت اجتماعی یکی از مولفه هایی است که رییس جمهور منتخب باید به آن توجه داشته باشد و توصیه همراه با عدالت اجتماعی را پیگیری کند، به طوری که در متن تمام مطالبات توسعه موضوع عدالت اجتماعی به عنوان جزء جدایی ناپذیر وجود داشته باشد.

 

کد خبر 1064331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha