منطق گفت و گو باید در مناظره ها حاکم باشد

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در اصل مناظره ها منطق گفت و گو حاکم باشد، گفت: کاندیداها نباید صرف جلب توجه عباراتی را به زبان بیاورند که در شان آنها نیست.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به روند مناظره های انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل این است که در مناظره ها منطق گفت و گو حاکم باشد اما ما می بینیم متاسفانه در برخی جاها مناظره ها از منطق گفت و گو و استدلال خارج و به حاشیه می رود.

 

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پاسخ برخی از سوالات در مناظره ها داده نمی شود، کاندیداها به حاشیه می روند و رفتارهای دوره های گذشته را به نوعی تداعی می کنند.

 

وی با بیان اینکه البته برخی از کاندیدها مقید به ارایه برنامه خود هستند و از قالب مناظره خارج نمی شوند، گفت: وقتی یک کاندیدا به حاشیه می رود و به دیگران تهمت می زند دیگر کاندیداها نیز برای اینکه از خود دفاع کنند، پاسخ وی را می دهند و خود به خود روند مذاکره به حاشیه می رود. برخی کاندیداها برای جلب توجه از کلماتی استفاده می کنند که در شأن یک کاندیدای ریاست جمهوری نیست.

 

وی تاکید کرد: ما نباید صرف جلب توجه عباراتی را به زبان بیاوریم که در شان و جایگاه مان نباشد. قطعا مردم نیز از این نوع ادبیات استقبال نمی کنند.

 

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: اینکه بخواهند برخی موضوعات شرعی و ارزش هایی که در جامعه ما بیان شده است را نیز مورد حمله قرار دهند تا جلب توجه کنند، مایه نگرانی است که امیدواریم کاندیداها از این مسئله پرهیز کنند.

 

کد خبر 1064352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha