۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و هنری برای دهه کرامت پیش بینی شده است

منتظری گفت: بیش از ۹۸ عنوان برنامه و ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان در دهه کرامت امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مجتبی منتظری» امروز چهارشنبه (19 خرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه های دهه کرامت در محل سالن شهدای شهرداری بیان کرد: از ولادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) بیش از یک دهه است که به دهه کرامت عنوان گرفته است از این جهت دهه کرامت می تواند فرصتی جهت جلوه های اخلاق کریمانه در مشهد و فرصتی برای ادای دین همه مردم ایران به حضرت امام رضا (ع) باشد.

 

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برنامه های این سازمان در دهه کرامت گفت: بیش از ۹۸ عنوان برنامه و ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی و هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان در دهه کرامت پیش بینی شده است.

 

وی در توضیح این برنامه ها اظهار داشت: اجرای ویژه برنامه جشن در سه نقطه شهری بوستان کوهپارک، بوستان اردیبهشت و بوستان بهار همراه با اجرای فیلم و ویدیو، اجرای سرود در ۱۰۰ نقطه شهری به مدت ده شب، اجرای بیش از 200 نورافشانی در 8 نقطه شهری، آذین بندی تمام معابر سطح یک شهری و مشارکت با 265 محموعه فرهنگی جهت آذین بندی محلات شهر، 47 معبر و سازه شهری ، اجرای 5 برنامه شهری دیگر در قالب گذر هنری، افتتاح هنر مفاخر و نصب 8 سردیس مفاخر مشهد در بلوار خیام، اجرای ورک شاپ نقاشی در کوهپارک، مسابقات عکاسی، افتتاح و راه اندازی چند پروژه فرهنگی از جمله این برنامه ها است.

 

منتظری با اشاره به افتتاح فرهنگسرای گفتگو در دهه کرامت بیان کرد: با توجه به اینکه امام رضا (ع) متعلق به همه جریان های فکری است و پایه گذار گفتگو و مناظرات دینی به منظور هدایت بشریت در دفاع از بحث های  ادیان هستند، از این رو با افتتاح فرهنگسرای گفتگو در دهه کرامت عاشقان امام رضا (ع) در این فضا فرصت گفتگوی بیشتر با موضوعات دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی خواهند داشت.

 

وی افزود: بهسازی چمن مصنوعی بوستان ملت توسط سازمان اجتماعی فرهنگی منطقه 11 با اعتبار بالغ بر 590 میلیون تومان و بهسازی زمین بسکتبال بوستان ملت و طراحی مچموعه ورزشی بوستان ملت برای ورزش صبحگاهی بانوان صورت گرفته است که همراه با دهه کرامت آغاز به کار می کند.

 

معاون شهردار گفت: با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان برنامه های فرهنگی و هنری و برنامه هایی که موجب نشاط شهر و شهروندان می شود در سطح شهر مشهد با همت سازمان فرهنگی و اجتماعی و مشارکت دیگر دستگاهها برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص برنامه های این سازمان برای مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: از این رو برای افزایش روحیه مشارکت و تشویق شهروندان برای شرکت در انتخابات در بوستان ملت نمایش آیینی حماسه حضور و و ویژه برنامه پاتوق گفتگو با مشارکت بسیج دانشجویی برگزار می شود. همچنین پویش همه ما رییس جمهور هستیم در شهر اکران شده و پویش مردمی به عشق ایران می آیم در فرهنگسراها در حال اکران است.

 

منتظری با اشاره به دو طرح بزرگ که افتتاحیه آن در دهه کرامت صورت می گیرد؛ بیان کرد: طرح محله ما از سال 96  توسط شورای اجتماعی محلات با هدف ارتقای هویت محله ای بین شهروندان و افزایش حس تعلق و ارتقا مشارکت شهروندان مشهد اجرا شده است.

 

وی افزود: این پروژه تلاش می کند مدیریت شهری را با روندهای مشارکتی و مردمی با رویکرد پایین به بالا به تصیمیم گیری شهری تبدیل کند و تاکنون بیش از 183 نقطه محلی از شهر مشهد بالغ بر 200 هزار نظر مردمی را جمع آوری و اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال اجرای پروژه مورد درخواست شهروندان که در قالب پروژه محله ما به شهرداری پیشنهاد دادند اجرا شده و اکنون در آستانه گام پنجم این پروژه در بهار و تابستان 1400 هستیم.

 

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار داشت: کلیات طرح «محله ما» این است که در مقیاس محلی پروژه ها و مداخلات کالبدی که شهرداری داشته، تصمیم گیری آن به مردم واگذار کرده است و بر اساس نیاز مردم و درخواست مردم این پروژه ها تعریف شود این فرایندی دارد که گروههای تسهیل گری انتخاب می شوند کلیت پروژه به شورای اجتماعی محله که منتخبین ساکن محله هستند و در فرایند گام به گام سایت محله انتخاب می شوند و نیاز عمرانی و کالبدی شهروندان طراحی و اجرا می شود و تا الان 183 نقطه اجرا و در گام پنجم 60 محله جدید این پروژه را آغاز کرده است.

 

وی افزود: دومین پروژه کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده است که در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه و اقدامات اجرایی متنوعی متناسب با اهداف تعیین شده اجرا شده است.

 

منتظری گفت: هدف کوتاه مدت آن حساس سازی و یادآوری حق فراموش شده شهرنشینان به خود است. هدف میان مدت تغییر نوع تفکر درباره اولویت های عبور عابر و سواره در معابر شهری و ذهنیت سازی درباره امورهای رفتاری صحیحی عابران پیاده و هدف بلند مدت تغییر رفتار شهرنشینان و بسط و گسترش الگوهای رفتاری است.

 

وی اظهار داشت: بیشترین برنامه مشارکتی ما در دهه کرامت با مساجد و تشکلهای فرهنگی در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردر اجرا می شود از جمله دو جشن بزرگ ما در دهه کرامت در منطقه 3 و منطقه 6 بوستان اردیبهشت شهرک شهیدرجایی برگزار می شود. و همچنین بخشی از فعالیت های فرهنگی در بوستان اردیبهشت اجرا می شود.

 

 

کد خبر 1064394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha