فعالان فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش موثری دارند 

محمدرضا نجارزاده گفت:  فعالان فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم و تحقق برگزاری انتخابات هوشمندانه نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۹ خرداد «محمدرضا نجار زاده» در همایش فعالان فضای مجازی جنوب کرمان با موضوع انتخابات که در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد، گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از بستر های مورد توجه کاندیدا است که برخی از کاندیدا فعالیت های خود را از ماه های قبل شروع کرده اند.


رئیس پلیس فتا شهرستان جیرفت ابراز کرد: تبلیغات زود هنگام آفتی است که نه تنها در جیرفت و سایر شهرستان های جنوب کرمان بلکه در سراسر کشور رواج پیدا کرده و پیش از شروع انتخابات شاهد آن هستیم.



وی خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که دلسوز نظام نیستند در فضای مجازی به دنبال ملتهب کردن جو سیاسی بوده و اقدام به تخریب و دلسرد کردن مردم می کنند که خوشبختانه با برخورد واحدهای امنیتی روبرو هستند.


نجار اظهار کرد: در قبل و حین انتخابات و پس از آن پلیس فتا سعی می کند کلیه فعالیت ها و تحرکات تبلیغاتی هر یک از کاندیدای که در فضای مجازی منتشر می شود را رصد کرده و تخلفات انتخاباتی را برای اتخاذ تصمیم لازم به اطلاع مقامات قضایی برساند.


رئیس پلیس فتا شهرستان جیرفت ادامه داد: برخی از کاندیدا در فضای مجازی اقدام به پاسخ گویی کرده و اقدامات مسئولین را زیر سوال می برند که پلیس فتا به طور جدی برخورد کرده و پرونده هایی در همین زمینه تشکیل شده است.


وی تاکید کرد: کلیه فعالیت های کاربران در فضای مجازی به طور دقیق رصد و مستند سازی شده و به اطلاع مقامات قضایی رسانده می شود.


نجار ضمن هشدار، تصریح کرد: فضای مجازی مکانی برای عرض اندام هر شخصی نیست و به بعضی از کاربران تذکر داده شده و برای عده ای نیز پرونده تشکیل شده است.


رئیس پلیس فتا شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که فعالان فضای مجازی نقطه نظرات خود را به سایت پلیس فتا مطرح کنند، عنوان کرد: فعالان فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم و تحقق برگزاری انتخابات هوشمندانه نقش موثری دارند.


وی بیان کرد: بالا بردن شمار مخاطبین در فضای مجازی یک ظرفیت و فرصت است که می توان در زمینه مشارکت حداکثری مردم اطلاع رسانی از این ظرفیت استفاده کرده و یک فضای رقابتی ایجاد کرد که همان شور انتخاباتی است.


نجار اضافه کرد: شبکه های اجتماعی به دلیل فراگیر و در دسترس بودن برای همه افراد، انتخاب نخست مردم و کاربران فضای مجازی بوده و بستری برای دریافت خبر، اطلاعات و تولید محتوا هستند.


رئیس پلیس فتا شهرستان جیرفت ضمن درخواست از فعالان فضای مجازی، ابراز کرد: فعالان فضای مجازی اقدام به تولید محتوا در خصوص شور انتخاباتی، تبلیغ، تشویق و ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رای کنند.


وی خاطرنشان کرد: میزان استقبال کاربران از اخبار و اطلاعات منشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و کاربران اخبار را از این طریق دنبال می کنند.


نجار در خاتمه تاکید کرد: فضای مجازی مکمل فضای حقیقی نام برد که می توان از این ظرفیت برای مشارکت حداکثری استفاده کرد.

کد خبر 1064403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha