همزمان با دهه کرامت خیابان هنر در ۷ نقطه مشهد افتتاح می شود

اسماعیل زاده گفت: خیابان هنر با عرضه تولیدات هنرمندان در فضایی اجتماعی همزمان با دهه کرامت در ۷ نقطه مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «اسماعیل زاده» امروز چهارشنبه (19 خرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه های دهه کرامت در محل سالن شهدای شهرداری با اشاره به خسارات ناشی از کرونا به دستگاههای هنری بیان کرد: بسیاری از دستگاههای هنری در ایام کرونا با کم توجهی ها و خسارت هایی مواجه شدند.

 

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: شهرداری مشهد در جهت جبران این خسارت و توجه به هنرمندان، تفاهم نامه ای در قالب خیابان هنر با اداره ارشاد استان منعقد نمود.

 

وی گفت: خیابان هنر با موصوع مشارکت مردم همزمان با دهه کرامت در 7 نقطه شهر در تقاطع کلاه دوز و احمداباد، میدان جانباز، بلوارپنجتن 45 بوستان ارم، قاسم آباد چهار راه مخابرات، کوهپارک پارک ملت ، بوستان اردیبهشت در انتهای مهریز، پارک ملت افتتاح می شود.

 

اسماعیل زاده اظهار داشت: خیابان هنر فرصتی را برای هنرمندان به وجود آورده است که خدمات و کارهای هنری خود را در فضای اجتماعی عرضه کنند و هنرمندان برنامه اجتماع محور در فضای باز داشته باشند و استقبال مردمی را هم بسنجیم.

 

وی با بیان اینکه هفت نقطه انتخاب شده اجتماع محور است و حیات بیشتری در این نقاط وجود دارد؛ گفت: این نقاط فضایی برای مراوده هنری هنرمندان با شهروندان است لذا در فاز دوم که در تابستان اجرایی می شود به دنبال مکان یابی خواهیم بود.

 

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اولین افتتاح خیابان هنر امروز چهارشنبه در میدان جانباز ساعت 19 با حضور مسئولین شهری و استانی صورت خواهد گرفت و با فاصله حداکثر یک روز، مابقی خیابان ها افتتاح می شود.

 

وی افزود: با افتتاح خیابان هنر هنرمندان مختلفی در حوزه نمایش، صنایع دستی، هنرهای تجسمی و .. آثار هنری خود را هم آنهایی که در حال اجرا است و  هم هنرهایی که قبلا طراحی شده است را می توانند برای نمایش در معرض دید شهروندان قرار دهند.

 

اسماعیل زاده با بیان اینکه معرفی هنرمندان از طریق اداره کل ارشاد استان صورت گرفته است؛ گفت: بین ۷ تا ۱۰ هنرمند در رشته های هنری مختلف در این خیابان ها حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

کد خبر 1064404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha