کمک ۶۰ میلیارد ریالی حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین در قزوین

فرهادی گفت: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۶ میلیارد تومان توسط حامیان به حساب فرزندان ایتام و محسنین واریز شده و در استان قزوین یتیم بدون حامی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فرزاد فرهادی» در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۲۰ خرداد) در کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در سال گذشته ۱۲۲ میلیارد تومان درآمد نقدی و غیرنقدی داشتیم که با توجه به برنامه پیش بینی شده ۱۵۳ درصد برنامه نسبت به سال ۹۸ تحقق یافت و ۶۰ درصد رشد درآمد را شاهد هستیم.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: درآمد حاصل از مشارکت مردم در چهار فصل اصلی زکوات، اکرام و محسنین، صدقات و سایر طرح ها (جشن نیکوکاری، نذر، قربانی و غیره) بوده که در سال گذشته در بحث زکوات ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بحث اکرام ایتام و محسنین هم ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشتیم.

 

وی عنوان کرد: در بحث صدقات ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در سایر طرح ها ۵۶ میلیارد تومان هم کمک های مردمی جمع آوری شده است.

 

فرهادی اعلام کرد: یکی از طرح های موفق ما تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند بود که بیش از ۲ هزار تبلت با کمک بیش از یک میلیارد تومانی مردم نیکوکار تهیه شد و در این بخش یکی از کارهایی که صورت گرفت این بود که خیران پای کار آمدند و برخی وام قرض الحسنه دریافت کرده و برای تهیه تبلت در اختیار کمیته امداد قرار دادند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در ۲ ماهه سال جاری هم طرح هایی را اجرا کردیم نظیر مرحله سوم طرح «ایران همدل» که این طرح در ماه مبارک رمضان برای اطعام و افطاری نیازمندان شکل گرفت و ۱۲۶ آشپزخانه فعال شد که در زمینه طبخ غذای گرم فعالیت داشتند و برای این کار از فضای مساجد، حسینیه ها و موکب بهره برده شد.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در طرح ایران همدل در سال جاری ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم، سبد کالا و افطاری به ارزش ۲۲ میلیارد تومان در بین خانواده های نیازمند توزیع شد که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش درآمد در بحث اطعام نیازمندان داشتیم.

 

وی اضافه کرد: طرح دیگر در ماه مبارک رمضان ثبت نام از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین بود که ۲ هزار و ۵۰۰ حامی در استان قزوین جذب شد.

 

فرهادی با اشاره به جمع آوری فطریه و کفاره گفت: در پایان ماه مبارک رمضان جمع آوری فطریه و کفاره را داشتیم که با محوریت دبیرخانه شورای زکات کار انجام شد و موسسات خیریه هم با ما هماهنگ شدند و کار را شروع کردیم و توانستیم ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره جمع آوری کنیم که این رقم مجموع مبالغ جمع آوری شده توسط کمیته امداد، موسسات خیریه، بهزیستی و مساجد بود است.

 

وی افزود: فطریه و کفاره جمع آوری شده در استان قزوین نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته که در سال گذشته ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده بود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در بحث صدقات یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۲ ماهه نخست سال جاری جمع آوری شده که این رقم ۱۲۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و ۱۲۶ هزار خانوار مشترک کمیته امداد در بحث صندوق صدقات هستند.

 

وی در ادامه به طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره و تصریح کرد: به دلیل بیماری کرونا و شرایط اقتصادی ۵ هزار نفر در سال گذشته به تعداد ایتام و فرزندان محسنین ما اضافه شد و در حال حاضر ۷ هزار و ۹۵۰ نفر زیرپوشش طرح اکرام ایتام و محسنین هستند.

 

فرهادی یادآور شد: ۳۱ هزار و ۲۰۰ حامی از این ایتام و فرزندان محسنین حمایت می کنند و ماهانه کمک هایی را دارند که در ۲ ماهه نخست سال جاری ۶ میلیارد تومان توسط حامیان به حساب فرزندان ایتام و محسنین واریز شده و یتیم بدون حامی نداریم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در استان ۳۲ هزار کارمند داریم که ۷ هزار کارمند حامی طرح اکرام هستند، همچنین ۵۰ نفر از حامیان ایتام و فرزندان محسنین در استان قزوین از ایرانی های مقیم خارج از کشور هستند.

 

کد خبر 1064567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha