خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۲۲ درصد کاهش یافت

ضیائیان احمدی گفت: امسال تاکنون هزار و ۳۳۲ تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید ضیائیان احمدی» امروز (۲۰ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان خراسان جنوبی با شروع فصل برداشت محصول از ۲۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم در اواسط اردیبهشت ماه آغاز شد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را پنج هزار تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون هزار و ۳۳۲ تن گندم از هشت شهرستان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون در چهار مرکز شهرستان بیرجند، درمیان و سرایان هنوز خرید تضمینی گندم صورت نگرفته است، یادآور شد: امسال ۱۵ مرکز خرید تشکل‌های تعاون روستایی در ۹ شهرستان و ۲ مرکز مکانیزه خرید در بیرجند و قاین متعلق به اداره کل شرکت غله و بازرگانی دولتی ایران نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام می‌کنند.

 

ضیائیان احمدی افزود: تاکنون بیشترین گندم خریداری شده در سال جاری مربوط به شهرستان طبس با ۷۲۶ تن و کمترین میزان خرید در مرکز دُرح با ۴۴۰ تن بوده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در تمام مراکز تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: لیست های خرید از گندمکاران در همان روز توسط عوامل اجرایی به بانک کشاورزی ارسال می شود و تاکنون ۲۵ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

 

وی در پایان با پیش بینی افزایش قسمت زرشک در سال جاری، بیان کرد: در بحث خرید محصول زرشک امسال برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در دستور کار تعاون روستایی خراسان جنوبی است.

کد خبر 1064577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha