آغاز طرح غربالگری بینایی سنجی در ۹۵ روستای شیروان

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: طرح غربالگری بینایی سنجی در ۹۵ روستای این شهرستان از امروز پنج شنبه آغاز شد که در روستاها تا شهریورماه و در شهر تا دی ماه ادامه دارد.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای شبستان در شیروان اظهار داشت: شیروان ۸ هزار و ۵۰۰ کودک ۶-۳ سال در سطح شهر و روستا دارد که پیش بینی می شود امسال بیش از ۵ هزار کودک در این سنین غربالگری و معاینه شوند.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان اضافه کرد: کرونا، مراجعه به پایگاه های  سنجش بینایی کودکان در این شهرستان را کاهش داده به طوری که سال گذشته از ۸ هزار و ۵۰۰ کودک در این سنین فقط ۴ هزار  و ۳۰۰ کودک برای معاینه مراجعه کردند که ۴۵۰ نفر مشکوک به تنبلی چشم برای تهیه عینک و غیره به پزشک ارجاع داده شدند.

 

آرام تعداد پایگاه های ثابت این شهرستان را دو پایگاه و سیار را یک پایگاه عنوان کرد و افزود: در همه مراکز مذکور پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود لذا خانواده‌ها از این نظر دغدغه و نگران نباشند و حتماً فرزند خود را در تاریخ مذکور برای تست غربالگری بینایی به همراه بیاورند.

 

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور حفظ بهداشت، سنجش بینایی در پایگاه‌ها با دستگاه‌های فتورفرکتومتر و اپتیک پلاس صورت می‌گیرد و استفاده از E چارت در پایگاه‌های غربالگری ممنوع خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1064582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha