مهم‌ترین کارکرد انتخابات و مشارکت سیاسی مردم خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: مهم‌ترین کارکرد انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور شده و پیامدهای مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای هر نظام سیاسی خواهد داشت.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک پیشاپیش دهه کرامت، با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: در سراسر زندگی انسان ها انتخاب های بسیار زیاد و فراوانی وجود دارد که در سرنوشت آن ها تاثیرگذار است به طور مثال انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، محل سکونت و انتخاب همسر از جمله انتخاب های سرنوشت ساز زندگی انسان است.


امام جمعه زهکلوت بیان کرد: یک انتخاب دیگری که در سرنوشت انسان ها و ملت ها تاثیرگذار است  انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.


وی اظهار کرد: مهم‌ترین کارکرد انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور شده و پیامدهای مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای هر نظام سیاسی خواهد داشت.


حجت الاسلام بامری افزود: شرایط امروز ما با هر زمان دیگری فرق دارد و دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته و با شیطنت ها و دشمنی های قصد دارد تا مردم را از حضور در انتخابات ناامید کند.


امام جمعه زهکلوت تاکید کرد: حضور در انتخابات به معنای دفاع از آبرو و عزت کشور است و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستا قرار داریم پس باید برای اعتلای ایران اسلامی، درست و دقیق انتخاب کنیم.


وی با اشاره به این که فرد اصلح از دیدگاه امام راحل دارای شاخصه ها و ملاک هایی است، ابراز کرد: تقدم بخشیدن به مصالح امت اسلامی بر مصالح فردی یکی از این شاخصه ها است، درجه بالاتر از مسلمانی این است که افراد علاوه بر متدین بودن برای اسلام کار کنند و این نیاز به فرهنگ سازی و بسترسازی، تبلیغ دارد.


حجت الاسلام بامری افزود: امام راحل می فرماید؛ متواضعانه از شما می خواهم حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت کنید سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند.


امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: یکی دیگر از شاخصه های فرد اصلح در منظومه فکری امام راحل، حس وطن دوستی است، امام خمینی (ره) تاکید دارند افراد سالم، وطن دوست، افرادی که شرقی و غربی نباشند بلکه در صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند، باید انتخاب شوند.


وی اضافه کرد: امام راحل تدین و وطن دوستی را در کنار یکدیگر برای مسئولین نظام اسلامی به کار برده و می فرماید؛ ملت متوجه باشند اشخاصی که متدین، ملی، چپ و راستی نیستند را انتخاب کنید و این نکته قابل توجهی در انتخاب اصلح است.


 حجت الاسلام بامری ادامه داد: از منظر امام خمینی (ره) آنهایی که در منازل مجلل راحت، بی درد و فارغ از رنج ها و مصیبت های جان فرسای ستون محکم انقلاب و پا برهنه های محروم خوابیده و تنها نظاره گر بوده اند نباید در مسئولیت های کلیدی قرار گیرند چرا که ممکن است یک شب انقلاب را بفروشند.


امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: ایشان در جای دیگر تاکید می کند و می فرماید؛ رای خود را به شخصی که متعهد به اسلام، خدمتگذار به ملت و کشور و حامی مستضعفان، بدهید.


امام جمعه زهکلوت با اشاره به شاخص های یک فرد اصلح در گفتمان مقام معظم رهبری، بیان کرد: یک فرد اصلح باید دارای مدیریت و کفایت در مدیریت باشد، با ایمان باشد چرا که اگر فردی   بی ایمان باشد ممکن است که کشور و منافع آن را بفروشد.


وی افزود: فرد اصلح باید عدالت‌خواه و ضد فساد باشد و این شاخصه یکی از مهمترین خصوصیاتی است که باید در زندگی رئیس جمهور وجود باشد و همچنین باید دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد چرا که با عملکرد اتو کشیده نمی شود برای حل مشکلات مردم و کشور تلاش کرد.


حجت الاسلام بامری به شاخصه ها و معیارهای فرد اصلح در گفتمان مقام معظم رهبری، اشاره کرد و افزود: یک فرد اصلح باید دارای مدیریت و کفایت در مدیریت بوده و با ایمان باشد چرا که اگر فردی بی ایمان انتخاب شود ممکن است کشور و منافع آن را بفروشد.


امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: از منظر رهبری، فرد اصلح همچنین باید عدالت‌خواه و فساد ستیز باشد و این شاخصه یکی از مهمترین خصوصیاتی است که باید در زندگی رئیس جمهور وجود باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این فرد اصلح می بایست دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد زیرا یک فرد اتو کشیده نمی تواند به مسائل و مشکلات کشور رسیدگی کند.


حجت الاسلام بامری عنوان کرد: اعتماد به جوانان و اعتقاد به توانمندی های داخلی از دیگر شاخصه های فرد اصلح در کلام رهبری است و این فرد باید نگاهی امیدوار و روشن به آینده داشته باشد.


امام جمعه زهکلوت با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات به سخنی از رهبری اشاره کرد و افزود: انتخابات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرماید؛ من البته به کسانی که حتی نظام را قبول ندارند تاکید می کنم که اگر نظام را قبول ندارید اما ایران را قبول دارید پس برای عزت ایران در انتخابات شرکت کنید.

 

وی با بیان این مطلب که ملت شریف و بصیر ایران اسلامی می دانند که مسئله انتخابات مسئله سرنوشت و حیات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ملتی که از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پای انقلاب خود ایستاده اند و شهید تقدیم کرده و همواره در صحنه بوده اند قطعا، بار دیگر برگ زرینی را در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ثبت می کنند.


حجت الاسلام بامری بیان کرد: قطعا ملت بزرگ ایران این بار نیز با حضور پرشور در انتخابات مشت محکمی را بر دهان یاوه گویان و دشمنان خواهند زد و نشان می دهند که پای نظام، انقلاب، ارزش ها، ولایت فقیه، عزت کشور و آرمان های شهدا ایستاده اند.

امام جمعه زهکلوت ادامه داد: مردم بصیر و فهیم برای تغییر وضعیت موجود، تعیین سرنوشت خود و برای سرافرازی و آبادانی ایران اسلامی به صحنه انتخابات خواهند آمد و به فضل پروردگار مانع تحقق اهداف شوم دشمنان می شوند.

 
وی ابراز کرد: همه ما با اعضای خانواده، دوستان، اقوام و آشنایان به پای صندوق های رای می رویم و سرنوشت خود را رقم می زنیم چرا که مقام معظم رهبری در باب اهمیت انتخابات فرمودند؛ انتخابات یک روز است اما آثار آن مداوم بوده و تا سال ها بر جا می ماند.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: هر رای ما تثبیت و تضمین کننده نظام اسلامی و ادامه راه شهدا است و ان شاءالله این مهم به دست مردم ایران در روز انتخابات رقم می خورد.


امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: شهید سلیمانی فرمود؛ کشور و نظام حرم است و از این حرم باید نگهبانی کرد، صحنه انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حفاظت از این حرم است.


ویداضافه کرد: قرآن می فرماید؛ هر حرکتی که دشمن را ناراحت و ناامید کند پاداش آن عمل صالح نوشته می شود وحضور حداکثری مردم شریف در انتخابات قطعا دشمن را مایوس و ناامید می‌کند.


حجت الاسلام بامری در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با انتخاب فرد اصلح بتوانیم گامی بزرگ در تحقق آرمان های امام راحل و رهبری برداریم و زمینه ای فراهم کنیم تا مشکلات کشور حل شود.

کد خبر 1064703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha