نخبگان حوزوی و دانشگاهی، سبک زندگی حضرت معصومه(س) را   تبیین کنند

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) از اساتید و نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواست تا هر چه بیشتر و بهتر در تبیین و معرفی سبک زندگی حضرت معصومه(س) برای آحاد جامعه به خصوص دختران بکوشند.

طاهره حیدری مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آن چه ضرورت دارد این که نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه، مؤلفه ها و شاخصه های مربوط به سبک زندگی حضرت معصومه (س) را از دل منابع تاریخی استخراج کرده و به زبان روز برای نسل جوان به ویژه دختران تبیین نمایند.

 

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا(س) افزود: نام گذاری روز ولادت بانوی کرامت به عنوان روز دختر، بهترین فرصت است تا سبک زندگی اهل بیتی برای دختران جامعه ما تبیین شده و با محوریت زندگانی حضرت معصومه(س)، شاهد یک جهاد فرهنگی و تبیینی باشیم.

 

وی با بیان این که همه ما اهالی قم و بلکه مردم ایران مدیون حضرت معصومه(س) هستیم، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) عالمه، فقیهه و عارفه زمان خویش بودند و آن چنان جایگاه رفیعی دارند که ما در میان امامزادگان تنها سه امامزاده داریم که زیارتنامه آن ها مستقیماً توسط امام معصوم وارد شده و یکی از آن ها این بانوی بزرگوار می باشند.

 

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین بیان داشت: این روایت تاریخی معروف است که حضرت در نبود پدرشان حضرت موسی بن جعفر(ع)، جواب سوالات شیعیان را می دادند و وقتی پدرشان جواب سوال ها را دیدند سه بار این عبارت معروف و معنادار را بکار بردند که" فداها ابوها" و اگر دقت کنیم این همان عبارتی است که رسول الله(ص) در وصف دخترشان حضرت زهرا(س) مورد استفاده قرار دادند.


وی در خاتمه گفت: بی شک رمز سعادت و نیک نامی در دنیا و آخرت در سایه تبعیت از رهنمودها و فرمایشات اهل بیت(ع) است و چه خوب که ما مردم قم در این امر همواره در زندگی خود این مدال افتخار را داشته باشیم که سبک زندگی مان همواره رنگ و بوی اهل بیتی داشته باشد و زیر سایه حضرت معصومه(س)، بنده خوب خدا و شیعه و محب واقعی حضرات معصومین(ع) باشیم.

کد خبر 1064900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha