از ایجاد فرصت تحصیل برای دانش‌آموزان محروم تا برپایی کارگاه محصولات خانگی ویژه بانوان

کانون فرهنگی هنری «امیرالمومنین(ع)» آزادشهر از کانون‌های فعال استان یزد است که با فعالیت‌های گسترده در کارآفرینی و اشتغال و حمایت از دانش‌آموزان محروم توانسته به کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبسستان،کانون فرهنگي هنري مسجد اميرالمومنين علي (ع) یکی از کانون های مسجدی فعال آزاد شهر استان یزد است که در طرح ملی «ایران قوی» موفق به کسب امتیاز 15400 شد. این کانون فعال که دارای 767 عضو است در محورهای آموزشي، هنري ، تربيتي، ورزشي، اشتغال زايي و کارآفريني و حمایت از بانوان برای تمام مقاطع سني ويژه خواهران و برادران برنامه ریزی دارد.

 

«فاطمه یاوری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: به منظور اشتغال‌زايي و حمايت از بانوان نيازمند، اقدام به راه‌اندازي دار قالي و در کنار آن با راه اندازی و ایجاد کارگاه تولید محصولاتخانگی و ایجاد نمایشگاه از اقشار محروم حمایت کردیم. از سوي ديگر جهت اشتغال‌زايي و کمک به خانواده ها کارگاه خياطي برپا شده است که تعدادی از بانوان در آن مشغول به کار هستند و کسب درآمد مي‌کنند.

 

در اين کانون با کمک مجموعه هاي ديگر از کودکان و خانواده هاي نيازمند هم حمايت مي شود، که از جمله می توان به برپایی جشن تکلیف برای کودکان اشاره کرد، تا بتوانیم آرزوهاي آنها در حد امکان برآورده مي شود. برگزاری جشن های مختلف مذهبی و اجرای مسابقات حضوری از جمله برنامه های این کانون در دوره های پیش از کرونا بوده است که مورد استقبال خانواده ها و به خصوص دانش آموزان قرار گرفته است.

 

مدیر کانون امیرالمومنین(ع) آزاد شهر استان یزد خاطر نشان کرد: حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نیازمند که از لحاظ درسی و مالی مشکل دارند، در این کانون مورد توجه قرار می گیرد، همچنین سعی کرده ایم با حضور کارشناسان به کسانی که از تحصیل عقب مانده اند، مشاوره ارایه دهیم تا تشویق به ادامه تحصیل شوند و با همکاری آموزش و پرورش شرایط ادامه تحصیل آنها فراهم شود.

 

کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) در شرايط  شيوع کرونا نیز فعالیت های گسترده ای انجام داده است، راه اندازی کارگاه تولید ماسک از دیگر خدمات این کانون بوده است. «یاوری»، دراین زمینه افزود: با همکاری نهادهای متولی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی منطقه آزادشهر افراد محروم را شناسایی و با استفاده از ظرفیت خیرین کمک های مردمی را جمع آوری می کنیم. به طوری که پس از شیوع کرونا بيش از 1500 بسته معيشتي براي خانواده هاي نيازمند و آسيب ديده به ويژه در ايام خاص فعلي در چند مرحله توزيع شده است و این کار خداپسندانه همچنان ادامه دارد.همچنین سال گذشته برای هفت جوان در آستانه ازدواج جهیزیه آماده کرده ایم و هر پنجشنبه نیز میان 500 خانواده بی بضاعت غذای گرم توزیع می کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) آزادشهر یزد به دیگر فعالیت های این کانون اشاره کرد و گفت: در کنار مسجد، مهدکودکی ایجاد کرده ایم، که اين مهدکودک تسهيلاتي براي افراد کم درآمد دارد و کلاس‌هاي مختلف هنري و معرفتي براي کودکان برگزار می کند.

 

اجرای طرح هایی همچون «یلدای ماندگار» به منظور حمایت از خانواده های بی بضاعت، «نذر قرباني»، فراخوان جمع آوري کمک هاي مردمي برای سيل زدگان، آموزش نجوم، تشکيل هيات انديشه ورز کانون، آموزش هاي فني و حرفه اي، فعالیت های اردويي و گردشگري، مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، فعاليت در جام باشگاه هاي کتابخواني کودک و نوجوان، ترويج فرهنگ مطالعه، سبک زندگي، آموزش سواد رسانه ای، اجرای طرح شنبه هاي با کتاب، مشاوره خانواده، برگزاری دورهای ورزش و سلامت شامل شنا، تیراندازی، کوهپیمایی بخشی از فعالیت های کانون امیرالمومنین(ع) آزادشهر استان یزد است که می توان به آن اشاره کرد.

 

آموزش و توانمندسازی، برگزاری کلاس های هنری همانند خوشنویسی، نقاشی، خیاطی، تولیدات هنری، تئاتر، ورزش و سلامت، فعالیت های قرآن و عترت شامل حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه شناسی، صحیفه سجادیه برگزاری دورهای اخلاقی و اعتقادی و مهارتی از دیگر فعالیت های این کانون فعال و پیشتاز است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1064922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha