پنجمین جشنواره مردمی کرامت در روز میلاد حضرت معصومه(س) برگزار می شود

امیرعطایی با بیان اینکه بیش از ۴۰ عنوان و ۲۰۰ برنامه همزمان با دهه کرامت در آستان رضوی حضرت معصومه(ع) برگزار می شود از برگزاری پنجمین جشنواره مردمی کرامت در این ایام خبر داد.

«سید جلال امیرعطایی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  با اشاره به برنامه های دهه کرامت آستان رضوی حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برای دهه کرامت بیش از 40 عنوان و 200 برنامه در نظر گرفته است که این برنامه ها با شعار محوری «خدمت کریمانه و گره گشایی» به رسم اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

این کارشناس مسئول اطلاع رسانی آستان رضوی حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: پنجمین جشنواره مردمی کرامت در چهار بخش شامل مسابقه بزرگ «حدیث کرامت» که با همکاری اعتاب مقدس ایران، حوزه علمیه خواهران، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اتحادیه انجمن های اسلامی برگزار می شود که ویژه کودکان، نوجوانان و عموم می باشد.

 

وی ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره در سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها همزمان با آیین خطبه خوانی در حرم مطهر بانوی کرامت و پایان این جشنواره نیز در اول تیرماه همزمان با سالروز میلاد امام رضا علیه السلام خواهد بود.

 

وی از برگزاری 200 کاروان شادی در سطح کشور همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: این کاروان ها شامل اجرای سرود، تواشیح و شعرخوانی است که با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دنبال خواهد شد. 

 

عطایی با بیان اینکه برگزاری جشن «فدای دخترم» یکی دیگر از برنامه های آستان حضرت معصومه (س) در دهه کرامت است، تصریح کرد: این برنامه در فضای مجازی آستان برگزار می شود و همچنین برگزاری کارگاه های هنری و رسانه ای که به تولیدات فاخر خطبه و کلیپ با محتوای دهه کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) و شعار سال تولید می پردازد که در این ایام برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: ۲۰ پوستر گرافیکی فاخر با موضوعات حضرت معصومه سلام الله علیها، دهه کرامت، شعار سال و انتخابات و یک مجموعه ۱۵ پوستری با عنوان خواسته فرشتگان با موضوع بانوان و انتخابات در این کارگاه با همکاری شهرداری قم و حوزه علمیه خواهران در حال تولید است.

 

عطایی با بیان اینکه جشن های دهه کرامت از امروز افتتاح شد. اظهار کرد: برنامه امروز همراه با خطبه خوانی خادمان آستان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت معظم آستان قدس رضوی و مداحی مداحان اهل بیت (ع)، سید مهدی میرداماد و حاج عباس حیدرزاده برگزار شد.

 

این کارشناس مسئول اطلاع رسانی آستان گفت: مراسم شام میلاد هم انشاءالله امروز شنبه بیست و دوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی حاج مهدی رسولی برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: تا پایان دهه کرامت هم همه روزه تا قبل از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشا سلسله سخنرانی ها در محافل معنوی در آستان برگزار می شود.

 

عطایی خاطر نشان کرد: برنامه های آستان رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شوند.

 

 

کد خبر 1065094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha