اعلام برخی دستورالعمل ها و بررسی درخواست های انتخاباتی در ستاداستانی مدیریت کرونا

نشست استانی ستادمدیریت و مقابله با بیماری کرونا در کمتر از یک هفته مانده به انتخابات با طرح مسائلی پیرامون برگزاری این رویداد در شرایط کرونایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند شنبه (۲۲ خرداد) در نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه گزارش های تجمیعی از سراسر کشور حکایت از روند نزولی بیماری کرونا دارد؛ افزود: اما وضعیت در دو استان سیستان و هرمزگان خیلی نگران کننده و در بوشهر هم در حال افزایش است.

 

استاندار کرمان وضعیت کرمان را استثنایی و شکننده دانست و به ویژه در خصوص قلعه گنج، رمشک، زهکلوت، ریگان، فهرج و... هشدار داد و گفت: کرونا تمام نشده و ممکن است در حال ورود به پیک جدید باشیم.

 

وی از فرمانداران جنوب و شرق استان خواست با جدیت پیگیری و مراودات بین استانی را به شدت کنترل کنند و دانشگاه های علوم پزشکی هم بر طرح شهید سلیمانی تمرکز و بسیج و هلال احمر نیز کمک کنند.

 

استاندار کرمان در پاسخ به علی سلاجقه، معاون فرماندار کرمان که گفت: ستادهای انتخاباتی در مرکز استان جدای از ریاست جمهوری؛ با ۱۸۱ داوطلب شورای شهر کرمان زیاد است و همه تقاضای برگزاری جلسات تبلیغاتی دارند و سه مکان قبلی پاسخگو نیست؛ همچنین ستادها و داوطلبین درخواست دارند که منع تردد شبانه در این هفته که تبلیغات است برداشته شود؛ اعلام کرد: تبلیغات در پارک ها و جنگ قائم به شرط تأمین امنیت، مشخص کردن محدوده و رعایت فاصله و گذاشتن صندلی بلامانع است و اتفاقاً به ایجاد شور انتخاباتی کمک می کند.

 

وی در خصوص رفع منع تردد شبانه برای ستادهای تبلیغاتی، با این مسئله مخالفت کرد.

 

محمدصادق بصیری با اشاره به اینکه بر اساس تازه ترین رنگ بندی وزارت بهداشت، شهرهای جیرفت، سیرحان و شهربابک از وضعیت قرمز خارج شده؛ گفت: در حال حاضر ۱۳ شهر استان از جمله کرمان نارنجی و ۱۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری وضعیت استان به ویژه در جنوب و شرق را به دلیل همجواری با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان شکننده توصیف و بیان کرد: جلوگیری از تجمع در مناطق ییلاقی و مسافر پذیر باید به شدت کنترل شود.

 

وی در ادامه به بخشی از دستورالعمل انتخاباتی در شرایط کرونایی اشاره و تصریح کرد: پیش بینی شعب سیار در مناطق پرتراکم و در قرنطینه، ممنوعیت استقبال از کاندیداها، ممنوعیت تجمع و مناظرات در فضای سربسته با هر رنگ بندی که باشد؛ برگزاری نشست ها حداکثر تا دو ساعت، پیش بینی تجهیزات لازم برای احراز هویت رأی دهندگان با توجه به تغییر شیوه رأی دادن از ثبت انگشت به الکترونیکی، از جمله مفاد این دستورالعمل است.

 

 

بصیری پیش بینی افزایش پهنای باند، گندزدایی شعب، پیش بینی ماسک برای شرایط اضطراری و... را از دیگر تدابیر اتخاذ شده برای انتخابات ۲۸ خرداد عنوان کرد و گفت: هواداران کاندیداها در صورت پیروزی و یا عدم پیروزی باید ضوابط را رعایت کنند و الا با متخلفین برخورد می شود.

 

 

وی در ادامه از درخواست اداره کل محیط زیست استان و شرکت تولید برق کرمان مبنی بر لحاظ کردن دورکاری های این دو اداره با تلقیِ خدمات آنها به خدمات ضروری خبر داد و در خصوص درخواست واکسیناسیون کارمندان، اظهار کرد: این مسئله تابع تصمیم ستادملی کرونا است.

 

 

بر اساس گزارش شبستان در حالی هر هفته در نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا بر منع اتراق در مناطق ییلاقی و پذیرش مسافر در این مناطق تأکید می شود که شواهد فراوانی حاکی از نقض آشکار این مصوبه و عدم جدیت مسئولین و تنقاض در گفتار و عملکرد آنان وجود دارد.

کد خبر 1065143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha