۳۸ درصد مشترکان ۵۰ درصد آب شرب گلستان را مصرف می کنند/ ۶۰ درصد روان  آبهای گلستان کاهش یافت

هرمزی گفت: ۳۸ درصد مشترکان ۵۰ درصد آب شرب گلستان را مصرف می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهزاد هرمزی» عصر امروز (شنبه 22 خرداد) در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: 6 درصد از مشترکان ما هیچ مصرفی ندارند و جزو مشترکان راکد استان محسوب می شوند.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: 38 درصد از مشترکان بین پنج تا 15 متر مکعب آب مصرف می کنند که شامل 31 درصد مصارف آب شرب استان می شود.

 

هرمزی بابیان اینکه 38 درصد مشترکان 50 درصد آب شرب گلستان را مصرف می کنند، ادامه داد: در شهرستان مراوه تپه آورد رودخانه صفر است و لذا تمام فشار دامداران بر آب شرب روستایی است.

 

وی بیان کرد: در نوار شمالی استان وضعیت خوبی از نظر منابع آبی نداریم و در برخی از نقاط منابع آبی ما از چشمه سارها تامین می شود که به دلیل خشکسالی وضعیت خوبی ندارد.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه میزان روان آبها  بیش از 60 درصد کاهش پیدا کرده است، متذکر شد: استان گلستان از سه نوار مشخص تشکیل شده که در شمال منابع خوبی نداریم نوار میانی وضعیت متوسطی داریم و در نوار شمالی وابسته به چشمه سارها است.

 

هرمزی خاطرنشان کرد: 35 هزار حلقه چاه در سطح استان وجود دارد که  600 حلقه آن مربوط به آب شرب است و نزدیک به 13 هزار چاه غیرمجاز در سطح استان گلستان وجود دارد.

کد خبر 1065147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha