شاخصه بیماری کرونا به ازای هر یک هزار نفر ۱.۵۲ نفر است

فاضل گفت: شاخصه بیماری کرونا ازای هر یک هزار نفر ۱.۵۲ نفر در استان گلستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه 22 خرداد) در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان جزو سه استان کشور است که در آستانه پیک پنجم کرونا قرار دارد و تعداد مسافران زیادی از این استان وارد گلستان می شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادمه داد: جمعیت روستایی استان نسبت به جمعیت شهری میزان درگیری بیماری آنها کمتر بوده است، شاخص بیماری کرونا به ازای هر هزار نفر 1.52 در استان گلستان است و در شهرستان بندرگز این شاخص به 0.6 رسیده است.

 

فاضل بابیان اینکه مرگ و میر و میزان ابتلای بیماران بیش از 50 سال در استان گلستان بیش از دیگر گروه های سنی است، یادآور شد: روند ارسال واکسن از کشور به استان ها کمتر شده است و نزدیک به 64 هزار نفر فاز نخست واکسن دریافت کردند و بالغ بر 13 هزار نفر را واکسن زدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از هفته آینده واکسن ایرانی به استان ها ارسال می شود و امیدواریم میزان واکسیناسیون در استان بیشتر شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: یک هزار و 700 تخت بیمارستانی در دو سه سال اخیر در استان گلستان ایجاد شده است و  همچنین 130 دستگاه تنفس مصنوعی، هشت دستگاه سی.تی.اسکن، هفت تانک اکسیژن و مجوز سه دستگاه ام.آر.آی دولتی در استان اخذ شده و به ظرفیت استان افزوده شده است.

 

کد خبر 1065150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha