پنجمین گرامیداشت سالروز شهید مدافع حرم «احمد مکیان» در آبادان برگزار شد

به مناسبت سالروز شهادت شهید مدافع حرم آل الله «احمد مکیان» آئین پنجمین گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والا مقام در غالب برناه شب خاطره در شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، آئین پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم «احمد مکیان» عصر امروز (شنبه ۲۲ خرداد) در قالب شب خاطره و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام با حضور جمعی از جوانان انقلابی در آبادان برگزار شد.

 

این مراسم در قالب شب خاطره به همت موسسه فرهنگی هنری تفکرناب، بسیج دانش آموزی، دفتر حوزه هنری و حوزه بسیج شهری سیدالشهداء شهرستان آبادان برگزار شد.

 

همچنین در این برنامه شاعر آئینی حامد مرادی شعرهای در وصف شهدای مدافع حرم سرودند و پدر شهید احمد مکیان، حجت الاسلام مکیان خاطراتی از شهید نقل کردند.

 

در این آئین «غلامرضا درویش نژاد» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع حرم اظهار کرد: شهدا بهترین الگوی ما هستند و حضور داوطلبانه جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در دهه ۹۰ در تاریخ ماندگار شد.

 

فعال فرهنگی کانون تخصصی ایثار و شهادت شهرستان آبادان افزود: شهید احمد مکیان در  (15 آذرماه 1373) دیده به جهان گشود و در (18 خردادماه 1395) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این شهید والامقام جوانترین شهید مدافع حرم در آبادان، حافظ قرآن و از شهدای طلاب می باشد.

 

وی اشاره به فعالیت ها و سوابق شهید احمد مکیان تصریح کرد: این شهید والامقام از بسیجیان داوطلبی بود که با اسم مستعار «احمد عباسی» از طریق تیپ فاطمیون خود را به قافله رزمندگان جبهه مقاومت رساند و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

درویش نژاد به وصیت نامه شهید احمد مکیان اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در وصیت نامه خود بر لزوم حمایت همه جانبه از ولایت فقیه تاکید کرده اند و نوشته اند دوست دارم اگر جنازه‌ام به دست شما رسید پیکر بی جان مرا غریبانه تحویل گیرید و غریبانه تشییع کنید و غریبانه در بهشت معصومه قطعه ۳۱ به خاک بسپارید و روی سنگم چیزی ننویسید و اگر خواستید چیزی بنویسید فقط «تنها پرکاهی تقدیم به پیشگاه حق تعالی» بنویسید.

 

وی اضافه کرد: ای کسانی که اگر پایش بیفتد حاضرید همه هستی‌تان را تقدیم اسلام کنید، من که چیزی نداشتم؛ هستی من یک جان بود که به پای قدم رهبر عزیزم و امت حزب الله فدا کردم ولی افسوس که یک جان بود؛ کاش چندین جان داشتم و آنها را پای رهبرم و کوی و عشق حسین می‌ریختم و به اندازه یک لبخند او را شاد می‌کردم.

 

فعال فرهنگی کانون تخصصی ایثار و شهادت شهرستان آبادان یاد آور شد: همچنین ایشان بر پایبندی به نماز اول وقت و خواندن قرآن مخصوصا بر تداوم و پشتیبان ولایت فقیه بودن تاکید داشتند.

 

کد خبر 1065163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha