۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کنارگذر جنوب غربی ایلام هزینه می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: طول کنارگذر جنوب غربی ایلام با رمپ های ورودی وتقاطع های غیر همسطح آن حدود ۴و نیم کیلومتر است که برای اجرای آن افزون بر۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارهزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «عبدالله بهادری» روز یکشنبه در بازدیداز محل اجرای کنارگذر جنوب غربی ایلام اظهار کرد: قرارداد اجرای این طرح ۱۸ماهه و در صورت تأمین اعتباربه موقع تلاش خواهد شد در موعد مقرر پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.


وی افزود: این طرح با هدف هدایت ترافیک و تسهیل تردد محورکرمانشاه- ایوان- ایلام به سمت محور مهران اجرایی شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی ایلام همچنین در نشست با معارضین محلی این طرح گفت: مقدار زمینهای کشاورزی واقع درمسیر این پروژه طبق نظرکارشناس رسمی دادگستری ارزیابی وتملک می شود و از این نظرمسئله خاصی وجود ندارد.


وی گفت: با توجه به چهار خطه شدن ورودی و خروجی تونل آزادی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه، تونل دوم آزادی می بایست اجرایی می شد تا شاهد گره ترافیکی در این محور نباشیم، که خوشبختانه عملیات اجرایی اين تونل در ارتفاع پايين تر از تونل موجود به طول ۳۲۰۰متر از سمت ایلام اجرایی شده و به زودی عملیات حفاری از سمت مقابل نیز آغاز می شود.

 

 بهادری خاطرنشان کرد: احداث تونل دوم آزادی باعث حذف گردنه هاي منطقه در مسير رفت و تسهیل تردد و کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

 

وی از محور ایلام- ایوان – کرمانشاه نیز به عنوان محور موازی دیگر در مسیر عتبات عالیات یادکرد و گفت: باتکمیل تونل قلاجه این محور نیز از اهمیت بالایی برای تردد به استان ایلام و مرز بین المللی مهران برخوردار است و برای این مهم برنامه توسعه این مسیر نیز در چند نقطه نظیر احداث کنارگذر شهر ایوان وکنارگذرجنوب شرقی ایلام( به سمت محور ایلام- مهران) درحال اجرا است و در آینده نیز نقاط دیگری از این محور ارتقاء خواهد یافت.

کد خبر 1065261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha