رهبران جهان برای مقابله با اسلام هراسی وارد عمل شوند

نخست وزیر پاکستان در پی کشته شدن اعضای یک خانواده مسلمان در پاکستان از رهبران جهان خواست تا سخنان نفرت برانگیز و اسلام هراسی را سرکوب و محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dawn»، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در پی کشته شدن اعضای یک خانواده مسلمان در پاکستان از رهبران جهان خواست تا سخنان نفرت برانگیز و اسلام هراسی را سرکوب و محکوم کنند.

 

نخست وزیر خان در مصاحبه ای که رزماری بارتون ، خبرنگار سیاسی سی بی سی آن را منتشر کرد در این باره گفت: همه در پاکستان شوکه شده اند ، زیرا ما تصویر خانواده ای را دیدیم که هدف قرار داده شدند و این برای ما بسیار ناراحت کننده و شوک برانگیز بود.

 

نخست وزیر گفت الگوی اخیر ترور داخلی در کشورهای غربی نیازمند تمرکز بیشتر بر رادیکالیزاسیون آنلاین است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره رادیکالیزاسیون آنلاین گفت: من فکر می کنم باید اقدامی سختگیرانه علیه این امر صورت گیرد. وقتی این وب سایت های نفرت انگیز باعث ایجاد نفرت در بین انسان ها می شوند ، باید یک اقدام بین المللی علیه آنها انجام شود.

 

عصر روز یکشنبه گذشته چهار نفر از اعضای یک خانواده کانادایی پاکستانی هدف یک حمله اسلام هراسانه قرار گرفته و کشته شدند.

 

پلیس کانادا می گوید این خانواده به دلیل مسلمان بودن هدف قرار گرفته اند. این خانواده در سال 2007 از پاکستان به کانادا نقل مکان کرده بودند.

 

نخست وزیر پاکستان در واکنش به این حادثه گفت که اسلام هراسی باید توسط جامعه بین الملل مورد مقابله قرار بگیرد.

 

خان به سی بی سی گفت که این موضوع را با همتای کانادایی خود جاستین ترودو مطرح کرده و وی را به عنوان رهبری توصیف کرد که اهمیت مبارزه با نفرت آنلاین و اسلام هراسی را درک می کند.

 

 وی از رهبران دیگر خواست که چنین تعهدی را بپذیرند و تاکید کرد که رهبران جهان هر زمان كه تصمیم به اقدام بگیرند  با این مسئله برخورد می شود.

کد خبر 1065339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha