دولت آینده به سخنان خود در موضوع معیشت عمل کند

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه رئیس دولت باید امنیت را بشناسد و اجازه ناامنی را در هیچ حوزه‌ای ندهد، گفت: انتظار از دولت آینده این است که موضوع معیشت در قالب شعار باقی نماند و بعد از انتخابات جامه عمل پوشانده شود.

حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مطالبات مردم از رییس جمهور آینده گفت: مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد و در این حوزه رئیس جمهور باید با برنامه و نگاه ویژه مسائل را پیگیری کند.

 

امام جمعه نیشابور افزود: تا به الان نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر در حوزه اقتصادی و مبارزه با فساد برنامه ارائه دادند که انتظار می‌رود مباحث دیگر و مهم را هم در نظر بگیرند. مسائلی از جمله مشکلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی که دارای اهمیت بسیار است.

 

امام جمعه نیشابور اظهار کرد: بحث معیشت مردم موضوع بسیار مهمی است که همه کاندیداهای محترم به آن می‌پردازند. انتظار این است، که این امر در قالب شعار باقی نماند و بزودی بعد از انتخابات وعده های داده شده جامه عمل پوشانده شود. البته ریشه برخی از مشکلات امروزی عدم توجه به مباحث فرهنگی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به چگونگی حل مشکلات امروزی کشور گفت: راه حل مشکلات، تشکیل دولت جوان انقلابی است. موضوعی که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. قشر عظیمی از جوانان در کشور هستند که باید از آن‌ها در اداره کشور استفاده شود. جوان هم از فکر پویا و هم از توان جسمی بالایی برخوردار است که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث تشکیل دولت فعال و جهادی در تمامی عرصه‌ها باشد.

 

امام جمعه نیشابور تصریح کرد: ما رئیس جمهور مدیر می خواهیم نه این‌که صرفا حقوق‌دان و یا اقتصاد‌دان باشد. یکی از ایراد‌هایی که به  برخی از کاندیدا‌ها می‌توان گرفت، این است که آن‌ها فکر می‌کنند رئیس جمهور می‌بایست فقط اقتصاددان باشد در حالی که این گزاره درستی نیست، رئیس جمهور باید مدیر توانمندی باشد که بتواند کشور 85 میلیونی را مدیریت کند.

 

وی گفت: رئیس دولت باید امنیت را بشناسد و اجازه ناامنی را در هیچ حوزه‌ای ندهد. فرهنگ را بشناسد و کشور از این اوضاع نابسامان فرهنگی نجات دهد. بنابراین رئیس جمهور باید ظرفیت‌های انسانی را به خوبی بشناسد و آنها را فعال کند. لذا انتظار این است که رئیس جمهور آینده با تشکیل یک کابینه بسیار قوی و بگارکیری ظرفیت های داخلی هر چه زودتر روند کشور را به‌سمت بهبود اوضاع تغییر دهد.

 

کد خبر 1065375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha