نیاز ۴۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه کشت گلخانه ای در خراسان جنوبی

قوسی گفت: برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای خراسان جنوبی به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (23 خرداد) در مراسم افتتاح گلخانه گل و گیاهان زینتی شهرستان خوسف با بیان اینکه برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای استان 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: در سال 98 تسهیلات با بهره هفت درصد در اختیار متقاضیان گلخانه قرار می‌گرفت اما این درصد در سال 99 به 12.5 درصد افزایش یافته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای توسعه کشت گلخانه ای نیازمند جذب اعتبار هستیم، گفت: تاکنون بالای 100 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

 

قوسی با بیان اینکه پیش از این گلخانه داران استان از تسهیلات هفت درصد استفاده می کرده اند، افزود: این در صورتی است که گلخانه داران هم اکنون نرخ بهره بیشتری پرداخت می کنند و خواستار نرخ بهره کمتری هستند.

 

وی با بیان اینکه از محل تبصره 19، 11 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌ایم، افزود: برای قسمتی از کارمزد بانک در شهرستان‌های محروم پنج درصد و سایر شهرستان‌ها سه تا چهار درصد می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان در مهر سال گذشته مقرر شد تا پایان دولت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در اختیار متقاضیان طرح‌های مختلف بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی قرار گیرد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تخصیص یافته است.

 

کد خبر 1065500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha