میزان تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی  روستا گلستان بالاتر از میانگین کشوری

ایزد گفت: در کشور ۹۵ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی روستا تایید صلاحیت شدند و این میزان در گلستان ۹۶.۵ درصد است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد ایزد» عصر امروز (یکشنبه 23 خرداد) در جلسه توجیهی سربازرسان و بازرسان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا استان گلستان اظهار کرد: در 31 شهر یک هزار و 439 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر بودند که از این تعداد 125 نفر پس از چهار مرحله رسیدگی و بررسی در هیات اجرایی، هیات  نظارت شهرستان ها و بخش ها و هیات عالی نظارت و در پایان هیات مرکزی نظارت رصد صلاحیت شدند و در مجموع 93 درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر استان گلستان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.

 

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان بابیان اینکه یک هزار و 253 داوطلب شورای اسلامی شهر در استان گلستان تایید صلاحیت شدند، ادامه داد: هفت هزار و ۴۷۴ داوطلبان شورای اسلامی روستایی استان گلستان نیز ثبت نام کردند که از این میزان هفت هزار و 232 نفر تایید صلاحیت شدند.

 

ایزد خاطرنشان کرد: 98  نفر از داوطلبان شورای اسلامی روستا انصراف دادند و در مجموع  242 نفر رد صلاحیت شدند و بیش از 96 درصد از داوطلبان  روستاهای استان گلستان تا این مرحله تایید صلاحیت شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت ها برای هیچ داوطلبی در شورای شهر و روستا نه تحقیقات محلی کردیم و نه به گزارشات مردمی که جنبه انتقام گیری دارد توجه کردیم و استعلام های ما از مراکز چهارگانه و استعلام از اطلاعات سپاه توسط هیات نظارت براستان انجام شد و هر کدام نظری نسبت به هر داوطلب داشتند در جلسات اقناعی دلایل را برای هیات نظارت اعلام کردند.

 

این مقام مسئول بیان کرد:  علاوه بر این مهم در این دوره نسبت به دوره های گذشته یک فرصت استثنایی برای داوطالبان در نظر گرفته شده که پس از رد صلاحیت در  هیات  عالی نظارت  در مدت  48 ساعت به شکایت های آنها رسیدگی شود و براین اساس نیز 27 نفر از داوطالبان شورای اسلامی روستاهای استان که پیش از این  رد صلاحیت شده بودند تایید صلاحیت شدند.

 

ایزد بیان کرد: میانگین کشوری در تایید صلاحیت شوراهای اسلامی روستا 95 درصد و در گلستان 96.5 درصد است.

 

وی افزود: تاکنون فضای انتخابات خوب بوده و مشکلی در برگزاری روند تبلیغات انتخاباتی نداشتیم.

 

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گلستان متذکر شد: یک ناظر بهداشتی برای هر شعبه در روز اخذ رای در نظر گرفته شده است و این ناظر بررسی می کند که در روند انتخابات به طور کامل پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

کد خبر 1065515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha