تبیین درست منویات رهبری مردم را پای صندوق رأی می آورد

حجت الاسلام غفاری با تاکید براینکه باید موضوع حضور حداکثری و آگاهانه را جدی بگیریم و بی تفاوت نباشیم، گفت:رهنمودهای رهبری در بحث حضور حداکثری و انتخاب اصلح درست تبیین شود مردم شاخص‌ها و بی طرفی را ببینند به راحتی می‌توانند مصداق را پیدا کنند.

خبرگزاری شبستان-مازندران؛ چیزی تا وقوع سیاسی‌ترین رخداد کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری 1400 باقی نمانده است و همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری مورد تاکید مقام معظم رهبری در این انتخابات بسیج شویم در خبرگزاری شبستان نیز با تهیه گفتگو با کارشناسان دینی و سیاسی برآنیم تا این مهم محقق شده و مردم به این واقعیت برسند که توسعه و پیشرفت جز در سایه عزت ملی و تکیه بر قدرت درونزا دست یافتنی نیست. و باید برای انتخاب درست پای صندوق رأی بیایند.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل  گفتگوی تفصیلی با حجت الاسلام والمسلمین«حسین غفاری ساروی» مسئول دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی(حفظ الله) در ساری و مدير نشر شوق است:

 

ابتدا از اینکه لطف کردید و فرصت دادید تا گفتگویی داشته باشیم، تشکر می‌کنم.  سوال نخست من این است در این روز های منتهی به 28 خرداد بسیاری برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می گویند هرگونه تغییر و تحول و حرکت جامعه به سوی رشد و رونق از مسیر صندوق رای می گذرد، چقدر با این جمله موافق هستید؟

برخی از ناامیدی‌ها به خاطر عملکرد نادرست برخی مسئولان است وگرنه هر گونه حرکت در جامعه از صندوق رأی می‌گذرد، اگر درست عمل کنیم آینده کشور را دست منتخب می‌دهیم.

 

مقام معظم رهبری نیز به منتخب مردم قائل هستند، افراد را از عملکرد بسنجیم نه از گفتار و ادعا، توجه کنیم که فقط عملکرد گذشته را نبینیم، مردم با انتخاب نادرست جامعه را به چالش می‌کشانند، رأی ما در همه حوزه‌ها برای ۴ سال آینده است، معمولا مردم فقط گذشته طرف را می‌بینند این کافی نیست ما به آینده این فرد رأی می‌دهیم که شایسته و اصلح باشد.

 

ما باید بررسی کنیم و درایت داشته باشیم، نماینده یک شهر میزان عقل و درک مردم آن شهر است، پس باید با عقلانیت کامل رأی بدهیم.

 

 

* چه کنیم تا مردم بپذیریند که مشارکت آنها در سرنوشت و آینده کشور تاثیر دارد و آن را به عنوان یک حق لحاظ کنند ؟

بعید می‌دانم کسی بتواند این را انکار کند، مردم لمس می‌کنند متوجه هستند که بسیاری از مشکلات در جامعه ما به‌خاطر انتخاب اشتباه است و انتخاب صحیح می‌تواند آن را جبران کند، ما اختیار زمام کشور را دست منتخب خودمان می‌دهیم، در طول این دوران کاملا ملموس است که سرنوشتمان دست خودمان است جواب انتخاب بد یا درست را می‌گیریم.

 

* آیا شما اساساً این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را واجد تفاوتهایی با انتخابات‌های پیشین می‌دانید یا خیر؟

 ویژگی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری این است که اگر چه انقلاب اسلامی بعد از ۴۳ سال فراز و نشیب‌های فراوانی دیده و مردم تجربیات زیادی کسب کردند در رابطه با مسئله ریاست جمهوری مردم دارای تجربه بالایی هستند و افراد زیادی را با شعارهای مختلف در این مقام‌ دیدند که بعد از بر عهده گرفتن مسئولیت در عمل چقدر به آن شعارها پایبند بودند و چه مقدار توانستند مشکلات مردم را حل کنند.

 

ما الان دارای یک تجربه ۴۳ ساله از طیف‌های مختلف هستیم بنابراین وقتی پای تجربه وسط می‌آید تصمیم‌گیری راحت می‌شود، بنابراین مردم با وضوح کامل می‌توانند برای انتخاب سرنوشت آینده نظر بدهند و در صورت انتخاب غلط هیچ عذری نخواهد ماند.

 

در این انتخابات در بین کاندیداها شامل افراد به و بهتر هستیم سابقه‌ها مشخص است و زمینه انتخاب اصلح فراهم است و هیچ عذری از کسی پذیرفته نیست.

 

 

*چه کنیم مردم نسبت به انتخابات بی تفاوت نباشند؟

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حضور حماسی و پرشور مردم را تأمین کنیم این اعتبار نظام را افزایش می‌دهد، و حضور حداکثری اقشار مختلف در انتخابات حیثیت کشور را بالا می‌برد، تهدیدات را خنثی می‌کند. این باید اول مسئله ما باشد به جای اینکه تلاش کنیم مثلاً نامزد مورد نظر ما رأی بیاورد.

رهنمودهای رهبری در بحث حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح برای مردم درست تبیین شود مردم شاخص‌ها و بی طرفی را ببینند به راحتی می‌توانند مصداق را پیدا کنند.

 

*توصیه جنابعالی به نامزدها و هوادارانشان در آستانه برگزاری انتخابات و برای بعد از اعلام نتیجه آن چیست؟

ما موظف نیستیم به هر شکل و از هر طریقی کاندیدای مورد نظرمان رأی بیاورد اما با یک انگیزه اعم از مادی یا چیزی دیگر، دور این کاندیدا جمع می‌شوند که بد است ما در دولت اسلامی زندگی می‌کنیم نباید دور معاویه جمع شویم.

 

دور هر کسی جمع نشویم، از هر راهی حمایت نکنیم، تاریخ حکومت علی (ع) را ببینید، حضرت با سپاهیان معاویه مقابل به مثل نمی‌کرد، بنابراین سفارش به هواداران کاندیداها انتخاب درست با ملاک و معیارهای مناسب است، تعهد و تخصص را بسنجیم و اینکه از هر راهی حمایتش نکنیم، اگر فرد مورد نظر رأی نیاورد نباید احساس شکست کنیم.رهنمودهای مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشیم و حرمت و حریم اشخاص را رعایت کنیم و به ضوابط پایند باشیم.

 

کد خبر 1065669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha