کشاورزان گلستانی نسبت به پرداخت زکات اهتمام کنند

حجت الاسلام سایری به روایات مختلف در خصوص اهمیت زکات در اسلام تاکید کرد و گفت: برای برکت در زندگی کشاورزان به فریضه الهی زکات اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام «علی اکبر سایری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امسال با توجه به دلیل کاهش باران و خشکسالی کشاورزان ما دچار چالش هایی در بخش گندم و کلزا شدند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: با توجه به روایات و تاکید قرآن با پرداخت زکات بخشی از مشکلات ما از جمله فقر حل می شود و در روایات داریم که اگر مردم زکات ندهند خداوند نیز امر می کند که زمین هم بر ما بخیل شود.

 

حجت الاسلام سایری بیان کرد: زکات در همه ادیان وجود داشته است، خداوند به حضرت عیسی (علیه السلام) به زکات تاکید می کند و به حضرت اسماعیل (علیه السلام) خانواده خود را به پرداخت زکات و پرستش خدا تاکید می کرد.

 

وی افزود: امام صادق (علیه السلام) می گوید من ضمانت می کنم آن چیزی که شما به عنوان زکات پرداخت می کنید به شما بر می گردد و یا امام باقر (علیه اسلام) فرمودند مال خود را با زکات حفظ کنید.

 

حجت الاسلام سایری با بیان اینکه برای برکت در زندگی کشاورزان به فریضه الهی زکات توجه کنند، گفت: از خانواده بزرگ جهاد کشاورزی دعوت می کنیم که در روز 28 خرداد به ندای رهبر انقلاب اسلامی لبیک بگویند و یک حماسه دیگر با انتخاب فرد اصلح رقم بزنند.

 

کد خبر 1065719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha