​ظرفیت‌های گیلان در بخش صادرات محصولات کشاورزی مغفول مانده است

​حجت‌الاسلام صفری ملک میان حمایت از صادرکنندگان، تولیدکنندگان و مانع‌زدایی برای توسعه صادرات استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ظرفیت‌های گیلان در بخش صادرات محصولات کشاورزی مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (دوشنبه، 24 خرداد) در جلسه مشترک شورای گفت‌وگو و توسعه صادرات استان گیلان حمایت از صادرکنندگان، تولیدکنندگان و مانع‌زدایی برای توسعه صادرات را متذکر شد و اظهار داشت: استان گیلان استانی با مزیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی است و یکی از محورهای توسعه آن هم همین حوزه کشاورزی محسوب می‌شود.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها را که در طلیعه  امسال توسط مقام معظم رهبری انتخاب و اعلام شد را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: باید موانع موجود در مسیر فعالیت‌های تولیدی را برداریم و بخش کشاورزی یکی از همین حوزه‌های بسیار مهم است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در جهت تحقق شعار سال گام‌های خوبی برداشته است گفت: مجمع نمایندگان گیلان به شکل تمام قد این آمادگی را دارد که در درجه نخست جلسه‌ای را به شکل تخصصی با شورای گفت‌وگو و توسعه صادرات استان گیلان داشته باشد.

 

 وی بازدید مجمع نمایندگان گیلان از ظرفیت‌های گمرک آستارا را هم از جمله مواردی که حتما برای انجام آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود، خواند و اذعان کرد: بازدید میدانی از گمرک آستارا کمک می‌کند از نزدیک با موانع و مشکلات آشنا شویم از طرفی می‌توانیم پیگیری‌های لازم را نیز برای رفع ایرادات داشته باشیم.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه کشاورزی استان گیلان باید از شکل سنتی خارج شود و توسعه پیدا کند اضافه کرد: تجاری‌سازی محصولات کشاورزی گیلان نیاز بسیار ضروری استان محسوب می‌شود که لازم است برای تحقق آن ریل‌گذاری انجام دهیم.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان پیشتازی استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و کسب رتبه‌های برتر کشوری را نشان‌دهنده جایگاه مهم و تعیین کننده گیلان دانست و یادآور شد: با وجود اینکه گیلان در این بخش پیشرو است اما در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و با توجه به ظرفیت‌های دریای خزر کار خاصی انجام نشد.

 

صفری ملک میان اهتمام ویژه مجمع نمایندگان، دستگاه‌های اجرایی، استاندار گیلان و دیگر بخش‌ها برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی گیلان را خواستار شد و عنوان کرد: باید مشخص شود رتبه گیلان در این بخش به لحاظ شاخص‌های کشوری چگونه است و چطور می‌توانیم در جهت ارتقاء جایگاه استان تلاش کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه باید موانعی که در مسیر راه تجار و صادرکنندگان وجود دارد رفع شود  خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک هم جلساتی را در همین زمینه برگزار کنیم تا با تجمیع نظرات و ظرفیت‌ها بتوانیم در مسیر رفع توسعه صادرات به ویژه محصولات کشاورزی گیلان قدم‌های مثبتی برداریم.

 

کد خبر 1065791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha