تشکیل بیش از ۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در قزوین

قاسمی گفت: بیش از ۳۰ پرونده در خصوص تخلف انتخاباتی در حوزه تبلیغات زودهنگام و همینطور تبلیغات غیرمجاز کاندیدای شورای اسلامی در قزوین تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» در نشست خبری که با موضوع «انتخابات و رسانه» امروز (دوشنبه ۲۴ خرداد) در سالن جلسات سپاه صاحب الامر (عج) قزوین برگزار شد، بیان کرد: شرایط امروز کشور و به خصوص سال جاری بر کسی پوشیده نیست و باید فاصله ها را کم کنیم چراکه هرچه فاصله کم باشد حضور دشمن در این خلا کمتر شده و قضاوت ها هم کمتر می شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: رسانه ها به ویژه در دوران اخیر چه به لحاظ منفی و چه مثبت بسیار اثرگذار بودند و استکبار جهانی هم از ظرفیت رسانه استفاده می کند و خیلی از اقداماتی که می خواهد انجام دهد با استفاده از این فضا است و در چند سال اخیر هم از فضای مجازی استفاده می کند بنابراین ما هم باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره ببریم.

 

وی عنوان کرد: رسانه ها آینه تمام نمای مسائل هستند و از ظرفیت رسانه ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد و رسانه ها می توانند زبان گویای مردم باشند وبه عنوان صدای مردم، مطالبات مردم را به گوش مسئولان برساند و این امر هم باید با رعایت انصاف و عدالت باشد.

 

قاسمی تصریح کرد: رهبری فرموده اند رسیدن به عدالت حرکت در مسیر قانون است، گاهی قانون ممکن است حقوق همه افراد را تأمین نکند و در زمان حکومت معصوم است که می توان به عدالت محض رسید و در بقیه ادوار باید بر اساس قانون حرکت کنیم.

 

وی تأکید کرد: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند و آنچه در جامعه رخ می دهد را دیده و باید واکنش نشان دهند و در حوزه انتخابات هم نقش رسانه ها بی بدیل است و کسی نمی تواند ادعا کند رسانه ها نقش اساسی ندارند رسانه ها در بین مردم نفوذ دارند و می توانند مردم را به حضور در انتخابات دعوت می کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: از رسانه باید برای روشنگری استفاده کرده و هم اطلاع رسانی کنیم در خصوص اینکه مردم از چه حق و حقوقی برخودار هستند و هم تحلیلی ارائه کنیم که اگر از این حق در زمان مناسب استفاده نکنند چه مسائلی ممکن است گریبان ما را بگیرد.

 

وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون نزدیک ۳۷ انتخابات برگزار کردیم و حضور آگاهانه مردم خیلی از توطئه ها را نقش بر آب کرده و این بار هم حضور پررنگ خواهد بود.   

 

قاسمی در ادامه تأکید کرد: ما درگام دوم انقلاب قرار داریم و پیروزی های جبهه مقاومت را شاهد هستیم و سرمنشا همه اینها، انقلاب ایران است و بیداری در جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی و رهبری های امام و مقام معظم رهبری و خون شهدایی همون سردار سلیمانی بوده است.

 

دادستان قزوین افزود: اینکه با عدم حضور می توانیم اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانیم، تفسیر درستی نیست و انقلاب مسیر مشخصی را می رود و در مقام اجرا هر دولتی ممکن است نقاط مثبت و منفی را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: دشمن روی نقاط منفی تمرکز کرده و از این استکبار رسانه ای و پمپاژ خبری اش استفاده می کند و سعی می کند محصول تلاش و توطئه هایی که در این چند سال اخیر دارد را از انتخابات درو کند، بنابراین نباید بگذاریم به نتیجه برسد و بدانیم دشمن دلسوز ما نیست و به هیچ یک از جناح ها و گروه ها در کشور روی خوش نشان نمی دهد بلکه از فضایی که ایجاد شده به نفع خود می خواهد بهره برداری کند.

 

قاسمی با اشاره به ضرورت افزایش امید در جامعه خاطر نشان کرد: هر فردی در هر جایگاه و رسانه ای می تواند نقشی در احیا و زنده کردن امید داشته باشد و ان شاالله از ظرفیت رسانه هم در حوزه نظارت بر عملکرد و هم پیشنهاداتی که برای خروج از برخی مشکلات اجتماعی وجود دارد، بهره ببریم.

 

وی با اشاره به اثرات عدم پایبند بودن به قوانین از سوی کاندیدها بیان کرد: وقتی مردم مشاهده می کنند فردی که مدعی می شود قانون را رعایت نمی کند روی خوش مردم به سمت او کشیده نمی شود و چنین فردی به ضرر خود عمل می کند.

 

دادستان قزوین یادآور شد: بیش از ۳۰ پرونده در خصوص تخلف انتخاباتی در حوزه تبلیغات زودهنگام و همینطور تبلیغات غیرمجاز کاندیدای شورای اسلامی تشکیل شده است و روزگذشته هم۴۰ تا ۵۰ مورد از این تبلیغات جمع آوری شده است.

 

کد خبر 1065797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha