نباید از نقش استراتژیک مسجد برای تحقق حضورحداکثری در انتخابات غافل شد

حجت الاسلام دانش با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی مسجد را یک سنگر مقاومت در مقابل خود تلقی می کنند و از جایگاه این سنگر می هراسند، گفت: اکنون در آستانه انتخابات نباید از نقش استراتژیک مسجد برای تشویق حضور حداکثری و انتخاب اصلح غافل شد.

خبرگزاری شبستان-مازندران؛ جمعه28خرداد ملت ایران اسلامی با وجود برخی مشکلات و شیوع کووید ۱۹ در کشور امتحان بزرگی را پیش روی دارند و در خبرگزاری شبستان نیز با تهیه گفتگو با کارشناسان دینی و سیاسی تلاش داریم با روشنگری و بیان اولویت ها و شاخص ها مردم را به حضور حماسی و جهادی در پای صندوق های رأی تشویق کنیم  وبیایند و با سرانگشتان اشاره خود رئیس جمهوری را انتخاب کنند که از مردم فراری نباشد و پشت درب های بسته مدیریت نکند چراکه همه ما موظف هستیم فردی را انتخاب کنیم که از ابرقدرت ها هراس نداشته باشد و با روحیه و توان بسیجی، مدیریت کشور را به دست بگیرد.تا شاهد توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل  گفتگوی تفصیلی با حجت الاسلام والمسلمین«صادق دانش» امام جماعت مسجد شاه غازی ساری و قائم مقام  و معاون فرهنگی دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی(حفظ الله) در ساری است:

 

* چه کنیم تا مردم بپذیریند که مشارکت آنها در سرنوشت و آینده کشور تاثیر دارد و آن را به عنوان یک حق لحاظ کنند ؟

باید مردم را متوجه این مهم کنیم که مشارکت چه معنایی دارد مردم اگر متوجه بشوند که انتخابی می کنند که آینده آنها را رقم می زند اگر مردم متوجه شوند که در این هشت سال و یا چهار سال دوم  که خیلی گرانی بیشتر ملموس بوده اگر مدیر لایق برسر کار می آمد و مدیران لایق دیگری را بدور از هیاهوی سیاسی و احساسی انتخاب می کرد این اوضاع را نداشتیم مردم دقیقا می بینند، می شنوند و نظر می دهند و خوب فکر می کنند مردم ما بصیر و ساده اند و دنبال صداقت و راستگویی هستند افرادی که شعار می دهند اما در مرحله عمل خطا می کنند و زیر قول خود می زنند این را مردم خوب می فهمند.

 

باید مردم باور کنند یک انتخاب غلط این گرفتاری ها را برایشان رقم زده و یک انتخاب درست این مشکلات را مرتفع خواهد کرد به طور نمونه فردی در شورا و یا خبرگان رهبری شرکت می کند وعده های دروغین در بحث اشتغال و ... می  دهد و ادعای او در راستای وظایفش نیست یک شعار و دروغ است آنگاه باید بدانم انتخاب من است که برای آینده کشورم تاثیرگذار است اگر انتخاب نادرست انجام دهم یقینا فرد نالایقی ریاست را بر عهده می گیرد و جامعه را به قهقرا می برد و اگر انتخاب درستی به جای بیاورم و آن شخص رای نیاورد تا آخرت خیال من راحت که انتخاب من درست بود و دیگران نخواستند اگر همه درست انتخاب کنند یقینا کشور در مسیر درست حرکت خواهد کرد.

 

*به نظر شما مسجد در بحث تحقق مشارکت حداکثری پای صندوق های رأی و بصیرت افزایی برای انتخاب اصلح چه مقدار می تواند نقش آفرین باشد؟

یقینا نقش مساجد از ابتدای تاریخ اسلام تا کنون برای آشنایی مردم با مبانی دینی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی سنگر همه مقاومت هاست، مسجد محور اصلی آگاهی جامعه است. جامعه ممکن یک قشر باشد قشر متدین یا مومن در حال افراطی باشد یا تفریطی د رهر صورت مسجد بهترین محیط برای آگاهی است.

 

یک عده ای از این مکان مقدس که خانه خداست بهره برداری می کنند قالب مردم مومن و متدین ما اهل مسجد و منبر هستند امام جماعت با بصیرت با معرفت که آگاه به زمان خود باشد این آگاهی می شود باعث آگاهی جامعه شود. مسجد در جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد جامعه مخالف نظام اولین جایی که برای خود یک سنگر مقاومت در مقابل خود تلقی می کند، مسجد است و جوانان را از مسجد فاصله می دهد مسجد برای آگاهی جامعه بسیار مفید است.

انقلاب اسلامی محصول مسجد بوده و جامعه اسلامی با همین مساجد شناخته می‌شود و این نشان از ظرفیت عظیم مساجد دارد. و اکنون در آستانه بزرگترین آزمون سیاسی ملت ایران نباید از نقش استراتژیک مسجد برای تبیین اهمیت حضور در انتخابات و تبیین شاخص های انتخاب اصلح غافل شد.

 

 

*در این روز های منتهی به 28 خرداد بسیاری برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می گویند هرگونه تغییر و تحول و حرکت جامعه به سوی رشد و رونق از مسیر صندوق رای می گذرد، چقدر با این جمله موافق هستید؟

انتخاب حداکثری توان چانه زنی را برای مسئولین ما در جامعه بین المللی بالاتر می برد هرچه دولت ضعیف تر باشد نگاه روابط بین المللی به مملکت ما ضعیف تر می شود و می گویند این دولت قوی نبوده و مردم همه آن را قبول نداشتند یقینا رای حداکثری برای دولت آینده و هم برای نظام بسیار حائز اهمیت است محقق شدن آن در راستای صداقت افراد است شعار نا بجا ندادن وقتی آقایی مدعی می شود قرار کاری کنم اما موفق عمل نمی کند دروغ گویی و وعده های غیر واقعی به نام دین و انقلاب تمام می شود تغییر و تحول و حرکت جامعه به سوی رشد و رونق یقینا از مسیر صندوق های رأی می گذرد.

 

* آیا شما اساساً این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را واجد تفاوت هایی با انتخابات‌های پیشین می‌دانید یا خیر؟

انتخابات در این شرایط و پیچ مهم انقلاب در دهه پنجم انقلاب بسیار مهم و حائز اهمیت است. خیلی ها تصورمی کردند این دهه را انقلاب اسلامی نخواهید دید لذا برای خودشان شبهاتی درست کرده بودند دشمنان انقلاب تبلیغاتی را به جای آوردند یاس و ناامیدی را  محور این اتفاقات اخیر قرار دادند مردم از نظر معیشت، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی از نظر مبانی انقلاب و حکومت اسلامی خیلی ها در چالش قرار گرفتند  در تحریم هایی که برای این مرز و بوم در نظر گرفتند خیلی ها تحت شعاع قرار گرفتند .

 

این انتخابات با تمام انتخابات دیگر با یک صورت مسئله جدید و با یک رویکردهای متفاوتی که دشمنان انقلاب و نظام داشتند مواجه اند یکی از چیزهایی که الان می گویند اینکه انتخابات تشریفاتی است این بزرگترین دروغ است این شبهات مطرح می شود برخی باور می کنند بمباران تبلیغات برعلیه جریان انتخابات آزاد، موجب تضعیف کردن انتخابات به نفع آن جریان خواهد بود مردم ایران از ابتدای انقلاب تاکنون خودشان هوشیارانه انتخاب کرده و در همه عرصه ها پای انقلاب بوده و هستند.

 

بعد این اتفاقات که در اثر تحریم و سوء مدیریت برخی مدیران رقم خورده و این شرایط فرهنگی که در جامعه حاکم است بسیار مهم که انتخاب درست و اصلح به جا بیاوریم خیلی ها به خاطر برخی رد صلاحیت ها ناراحت هستند و مدعی اند که رأی نمی دهند که ممکن ریزشی به ظن بعضی ها باشد عده ای هم حاضرند برای اقتدار ایران اسلامی جان بدهند و اینجا مشخص می شود که کدام مسئولین حاضرند برای ایرن از جان، آبرو، حیثیت و مال خود بگذرند انشاالله در این شرایط حساس مردم به عرصه بیایند و انتخابات بسیار گرم و البته با شور و شعور داشته باشیم . و به عزت سیدالشهدا (ع) خدا توفیق بدهد بتوانیم کاری آبرومندانه برای نظام انجام دهیم .

 

*توصیه جنابعالی به نامزدها و هوادارانشان در آستانه برگزاری انتخابات و برای بعد از اعلام نتیجه آن چیست؟

 نامزد ها عاقلانه و معقول رفتار کنند، بصیرت و معرفت خود را بالا ببرند، طرفداران در طرفداری از نامزدها از احساسات در انتخابات اجتناب کنند؛ همه ما در یک کشتی به نام ایران هستیم وباید این کشتی صحیح و سالم به سرمقصد برسد و عَلَم ولایت مداری ما به دست رهبری و همراهی مردم مومن، شجاع و انقلابی به دست صاحب الزمان(عج)برسد .

 

هواداران باید آگاه باشند نامزدها مراقب باشند اقتدار ایران اسلامی زیر سوال نرود ایرانی که تنها حکومت شیعه در عالم است نامزدها از دروغ و شعارها مبرا باشند و خدا را در تمام لحظه های خدمت و مسئولیت در نظر داشته باشند و آنچه را به مردم وعده می دهند را نه از باب اینکه رای بیاورند و پشت سر بگذارند بلکه آنچه می گویند باید به واقعیت نزدیک باشد و محقق شود مطرح کنند. جوانان و اشتغال برای جوانان را در نظر بگیرند بخش فرهنگی که همان آموزش است را مورد توجه داشته باشند اگر نظامی قرار پایدار باشد به مدد توجه به آموزش محقق خواهد شد؛ ضعف زیادی در آموزش و پرورش داریم  نسل آینده و جوانان باید به گونه ای پرورش بیابند که بدانند چه چیزهایی اولویت دارد از دنیا طلبی به دور باشند خدا را در همه لحظه های زندگی در نظر بگیرند و بدانند همه شون مسئول اند و مسول کسی که پاسخگو کارها و اشتباهاتشان باشد اگرخطا کردند از مردم پوزش بطلبند تمام دغدغه شان خدمت به ایران و ملت شهیدپرور باشد.

 

نامزدهای انتخاباتی بدانند حرف هایی که می زنند آیندگان به ذهن می سپارند و تاریخ قرار با همین اعمال اینها نوشته شود باید پیشرفت نظام را برمبنای خودکفایی قرار بدهند اگر قرار باشد به دیگران اکتفا کنیم در آینده این نیاز به دیگران موجب شکست ما می شود رهبری و امام راحل فرمودند روی پای خودمان باشیم انقلاب کردیم که تحت سلطه و استعمار کسی نباشیم و حتی استعماری که ممکن در وجود برخی مسئولین قرار گرفته باشد و فکر می کنند مردم باید به آنها احترام بگذارند درصورتی که مسئولین باید احترام مردم را حفظ کنند. به فرموده امام خمینی(ره) مردم ولی نعمت ما هستند انشاالله هرکسی انتخاب می شود دغدغه ایران و مردم را داشته باشد خیلی ها جان دادند که امروز در این جایگاه باشیم قسمی که قرار بخورند برایشان باارزش باشد حتی اگر قرار برای این ایران عزیز جان بدهند باید  جان خود را در کف اخلاص برای سربلندی ایران عزیز هزینه کنند از پیشکسوتان استفاده کنند اگر حتی مخالف کسی که رای آورد برنامه ای خوب دارد باید از ظرفیت آن فرد استفاده شود تا ایران استقلال یافته داشته باشیم. همیشه هوادارها و نامزدها خدا را در نظر بگیرند و هواداری شان با رعایت انصاف و توام با اعتقاد باشد.

 

کد خبر 1065839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha