اقدام نویسنده دهه هشتادی برای تقدیم کتاب به شهید«مصطفی نوروزی» تحسین برانگیز است

زارع با بیان اینکه مشاهده علاقه مندی دانشجویان جوان به مطالعه و تحقیق و تقدیم اثر علمی به شهید امنیت«مصطفی نوروزی» جای تقدیر دارد، گفت:حمایت مادی و معنوی از نویسندگان جوان و ارزشی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(24خرداد) در مراسم رونمایی از کتاب «مروری بر فلسفه تعلیم و تربیت» نوشته «محمدباقری دادوکلائی»، با تاکید بر لزوم تداوم این برنامه‌ها و حمایت از آثار مکتوب نوسیندگگان جوان و ارزشی، اظهار کرد: اینکه در شرایط فعلی و فضای نابسامان مجازی هنوز کسانی هستند که در این سن و سال به تالیف کتاب نگاه ویژه‌ای دارند مایه دلگرمی است.

* چاپ این کتاب در شرایط اسف‌بار مجازی جای تقدیر دارد 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران افزود: این کتاب که به شهید امنیت «مصطفی نوروزی» تقدیم شده رخداد خوبی است، اینکه یک دانشجو بدون هیچ ارتباطی با نهادهای فرهنگی و سیاسی اقدام به انجام این کار دلی می‌کند و در پایان کتاب را به شهید تقدیم می‌کند، مایه شادی است.

 

زارع با بیان اینکه با وجود رشد تکنولوژی و میل مردم به استفاده از شبکه های مجازی مشاهده می کنیم هنوز کتاب و کتابخوانی، در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می‌دهد خرسندیم، خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها درخصوص حفظ و انتقال فرهنگ و تاریخ مازندران با دیدن چنین صحنه‌هایی کمتر می‌شود، ما در یک فضای بسیار نابسامان در شبکه‌های مجازی هستیم حمایت از این نویسندگان ضروری است.

*بررسی کتاب در حوزه ارتباطی بین فلسفه و تربیت

در ادامه «امیرحسین سلطانی» دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و استاد دانشگاه فرهنگیان مازندران با اشاره به ارتباط تعلیم و تربیت و فلفسه، اظهار کرد: تلاش در زمینه فلفسه و تعلیم تربیت جای تحسین دارد، این ارتباط در ۴ حوزه بررسی می‌شود.

 

وی افزود: فلسفه و تعلیم و تربیت دو دنیای متفاوت هستند، مورد بعدی فلسفه با تعلیم و تربیت شناخته می‌شود، سوم فلسفه برای تعلیم و تربیت بیان شده است، این کتاب مورد چهارم فلسفه ی تعلیم و تربیت را بررسی می‌کند.

 

سلطانی اذعان کرد: بحث ترویج علم مدتی است روی بورس افتاده و با ابزاری همچون کتاب معرفی می‌شود، خوانش متون فلسفی یکی از چالش‌های ما در بحث تعلیم و تربیت است‌.

 

این استاد دانشگاه فرهنگیان مازندران ادامه داد: ما امروزه با اسامی فلسفی آشنا شدیم، در این کتاب به همان مکاتب قدیمی فلسفه پرداخته شده، اصالت با فلسفه کلاسیک است، بحث عدم پرداخت به مسائل نو انتقادی است که به این‌ کتاب وارد است ولی پاسخ آشکاری دارد که این کتاب یک مرور است و هنوز مسائل نو آنچنان که باید تبیین نشده است.

*پیشرفت در حوزه فرهنگ نیازمند توجه دادن به علوم انسانی است

سپس «مصطفی برزگر» رئیس مدرسه ۱۵ خرداد ساری و استاد دانشگاه فرهنگیان مازندران با بیان اینکه در سال های اخیر فعالیت‌های علمی انجام شده در دانشگاه فرهنگیان سیر صعودی پیدا کرده و انگیزه دانشجو معلمان برای انجام کارهای علمی پژوهشی افزایش یافته است‌، گفت: امروزه پذیرش دانشجویان در حوزه فرهنگیان و معلمان عموما با ورود افراد دارای رتبه‌های بالا همراه است. 

 

وی افزود: در کشورهای اروپایی و توسعه‌یافته علوم انسانی در صدر، بعد مهندسی علوم ریاضی و بعد علوم تجربی است، اما در جامعه ما متاسفانه به‌علت نگاه اقتصادی علوم تجربی در صدر، بعد ریاضی و مهندسی و انسانی در پایان قرار دارد.

 

برزگر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در زمینه فرهنگ و علوم انسانی پیشرفت کنیم این نگاه را داشته باشیم که علوم انسانی در اولویت باشد تا به احیا شدن دانشگاه فرهنگیان بی‌انجامد، چرا که این علوم پایه همه علم‌ها است.

*تببین اهداف چاپ کتاب از زبان نویسنده

همچنین «محمد باقری دادو کلائی» نویسنده کتاب «مروری بر فلسفه تعلیم و تربیت» که این اولین تجربه خود در حوزه نویسندگی را به شهید امنیت«مصطفی نوروزی» تقدیم کرده، نیز در این مراسم عنوان کرد: این کتاب ارتباط بین فلفسه و تعلیم تربیت را بیان می کند، با توجه به سرفصل‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان در این بخش وجود دارد متاسفانه منبع خوبی برای این رشته وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: فلسفه تعلیم که تربیت یکی از گرایش‌های ارشد رشته علوم تربیتی است، مسلما دانشجویی که در این رشته درس می‌خواند باید یک منبع خوبی برای کارشناسی ارشد داشته باشد.

 

باقری با بیان اینکه دو سال برای این کتاب وقت گذاشتم، یادآور شد: با استفاده از کمک بزرگان در این حوزه توانستم تحریرش را به پایان برسانم، فلفسه تعلیم و تربیت گستردگی زیادی دارد که در یک کتاب گنجانده نمی‌شود ولی پس از بررسی و مطالعه برخی کتاب‌های دیگر که کم‌ و کسر دارند این کتاب را با زبانی ساده و فلسفی با هدف کمک به دانشجویان ارشد چاپ شده است.

 

این نویسنده دهه هشتادی در پایان ضمن تشکر از خانواده خود، گفت: از آنجایی که چاپ این کتاب با شهادت شهید امنیت مصطفی نوروزی همراه شده بود، به‌خاطر ارادت و آشنایی به این شهید امروز این کتاب را با اهدا به پدر بزرگوارشان شهید تقدیم شهید نوروزی می‌کنم.

 

به گزارش شبستان؛ کتاب مروری بر فلفسه تعلیم و ترییت نوشته جوان اهل قلم محمد باقری دادوکلائی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان مازندران بوده که با حمایت‌های مادرش که مشوق اصلی او است موفق به چاپ این کتاب شد.و با حضور حاج «حسین نوروزی» پدر شهید امنیت «مصطفی نوروزی» رونمایی شد.

کد خبر 1065899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha