استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس برای معرفی شهدا

در جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس برای معرفی شهدا به نسل جوان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در این جلسه اظهار کرد: از دستگاه های اجرایی استان انتظار داریم در فرصت باقی مانده کارهای بر زمین مانده در خصوص این کنگره را نهایی کنند.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته های این کنگره بر ضرورت هماهنگی بیشتر دستگاه های عضو تاکید کرد و گفت: تلاش برای بهتر برگزاری این کنگره یک اقدام ماندگار برای نسل های آینده در حوزه ایثار و شهادت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: تکلیف همه ما این است تا در خصوص شهدا و این کنگره کوتاهی نکیم.

 

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای فقط مسوولیت دستگاه های خاصی نیست، گفت: شهدا بودن منت و توقعی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حداقل وظیفه ما نیز این است که در برگزاری باشکوه، جذاب و ماندگار کنگره ملی شهدای استان زنجان کوتاهی نکنیم.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به عملکرد مطلوب کمیته فرهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان گفت: در حال حاضر در رابطه با برگزاری کنگره نباید توصیفی عمل کرد، بلکه کاملاً باید به صورت عملیاتی ورود کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز، تئاتر صحنه ای و خیابانی، چاپ عکس 8 سال دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تولید محتوا در قالب موشن گرافی و پوستر، تولید محتوا درباره کنگره شهدا از جمله آن بوده است.

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه ۷۲ برنامه فرهنگی و هنری در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان پیش بینی شده است، گفت: این برنامه ها با هدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ و ایثارو شهادت، بیان حماسه ها وتولید آثار ماندگار فرهنگی وهنری، معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر در جامعه و تقویت گفتمان ایثار و شهادت واز خود گذشتگی در فضای فرهنگ عمومی تدوین شده که با همت اصحاب فرهنگ وهنر و رسانه برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی بااستفاده از پتانسیل وتوانمندی هنرمندان اجرایی خواهد شد.

 

فرماندار زنجان نیز با اشاره به نصب یادمان شهدا در ورودی ادارات گفت: در این رابطه الگویی را شهرداری در اختیار ادارات قرار داده است.

 

رضا عسگری بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس برای معرفی شهدا تاکید کرد و گفت: می توان هر کلاس را به نام یک شهید مزین کرد که این موضوع می تواند موجب معرفی شهدا به دانش آموزان شود.

 

وی درباره یادمان شهدای گمنام نیز در شهر نیک پی و ارمغان خانه در حال انجام است، تصریح کرد: در نیک پی نصب المان انجام شده است و در حوزه شهر ارمغان خانه نیز المان سفارش داده شده است.

 

کد خبر 1065952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha