فرهنگ جهادی و مقابله با زیاده‌خواهی باید به شکل هنرمندانه به دست مخاطبان برسد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: فرهنگ دینی، جهادی، انقلابی، ضد استکباری و مقابله با زیاده‌خواهی، جهاد صغیر و کبیر و الگوسازی باید به شکل هنرمندانه به دست مخاطبان برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز سه شنبه در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور و مسئولان حوزه هنری خراسان شمالی، اظهارکرد: خراسان شمالی استانی است که نسبت به استان‌های دیگر زیرساخت‌های زیادی ندارد و نهادهای مختلف ملی باید در خراسان شمالی تحول ایجاد کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد به تشریح خدمات و برکات حوزه هنری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: حوزه هنری یک غنیمت برای انقلاب است؛ زیرا افراد حاضر در این مجموعه فرزندان انقلاب محسوب می‌شوند.

 

وی افزود: این افراد در مسیر مصلحت سنجی‌های خاص نیفتادند؛ زیرا مجموعه‌ای جوان است و رهبر انقلاب در زمینه‌های فرهنگی به این افراد امید بسته‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه حوزه هنری مایه امید رهبر انقلاب شده است، افزود: این موضوع تکلیف حوزه هنری را بیشتر می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: فرهنگ دینی، جهادی، انقلابی، ضد استکباری و مقابله با زیاده‌خواهی، جهاد صغیر و کبیر و الگوسازی باید به شکل هنرمندانه به دست مخاطبان برسد.

 

وی افزود: کار افراد هنری بی‌شباهت به فعالیت روحانیون نیست؛ زیرا امروز هر مطلبی برای انتقال باید به زبان هنر باشد تا ماندگاری و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به سریال گاندو گفت: محتویات این فیلم بارها و بارها گفته‌شده بود؛ اما چون با ابزار هنر منتشر شد، تأثیر بسیار زیادی داشت.

 

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، گفت: مخاطب عام سینما کاهش‌یافته؛ لذا باید برای اقشار خاص و با تحلیل، فیلم در سینما ارائه شود تا به‌صورت هدفمند انتشار یابد.

 

وی تأکید کرد: مسائلی مانند عفاف، آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های فضای مجازی و فرهنگ مقاومت باید توسط حوزه هنری تبدیل به گفتمان شود.

 

 

کد خبر 1066147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha