شرکت حداکثری در انتخابات نماد وحدت در جامعه اسلامی است

امام جمعه سنندج گفت: شرکت حداکثری در انتخابات نماد وحدت در جامعه اسلامی است دشمنان به شدت از این وحدت می‌ترسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی در گردهمایی مدرسین مدارس علوم دینی استان کردستان با دو محور بررسی مشکلات و آسیب‌های مدارس علوم دینی و حجره‌های سنتی و مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: کردستان به طول تاریخ دانشمندان و علمای زیادی داشته است.

 

وی افزود: کردستان معدن تربیت و پرورش علمای بزرگی است که در طول تاریخ توانسته‌اند در حوزه دفاع ازارزش‌های دینی و ترویج آموزه‌های اسلامی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: کردستان در حراست و دفاع از کشور هم در طول تاریخ همواره در صف مقدم مقابله با دشمنان بوده و این را در جنگ با روس‌ها، دفاع مقدس و غیره می‌توان به خوبی مشاهد کرد.

 

امام جمعه سنندج گفت: فکر می‌کنم هیچ کس به اندازه علمای دینی در مسیر و عهدی که در دفاع از ارزش‌های اسلام با خدا و رسولش بسته‌اند پایبند بوده باشند ماموستاها و علما در طول تاریخ سنگر عبودیت، ارشاد و راهنمایی و دلسوزی نسبت به جامعه را ترک نکرده‌اند.

 

وی افزود: این سنگرداری و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی در شرایطی از سوی روحانیون ما همواره ملاک عمل بوده که با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده ولی هرگز حاضر به خالی کردن میدان نبوده‌اند.

 

امام جمعه سنندج به نقش ملت کردستان در دفاع از اسلام و انقلاب گریزی زد و گفت: مسئولان در عرصه خدمت این موضوع مهم را که مردم این استان چه نقش مهمی در دفاع از نظام و کشور داشته‌اند ملاک عمل قرار دهند.

 

ماموستا رستمی اظهار کرد: وفاداری این مردم به نظام بزرگترین ویژگی آنان است موضوعی که موجب شده هیچگاه عرصه و میدان را خالی نکنند و خود را پایبند و وفادار به نظام بدانند.

 

وی افزود: دولتی که با انتخاب این مردم سر کار می‌آید باید این ویژگی‌ها را ملاک خود در برنامه‌ریزی برای توسعه و رونق همه جانبه در این استان قرار دهد.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مشارکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانیم، عنوان کرد: تک تک ارای مردم در کردستان و سایر نقاط کشور تیری در قلب دشمنان است چرا که دشمن به شدت از مشارکت بالای مردم در این عرصه سیاسی می‌ترسند.

 

ماموستا رستمی افزود: دولت باید با خدمت صادقانه به مردم و تحقق وعده‌ها دینی خود را نسبت به این مردم فهیم، انقلابی، وفادار و ولایی ادا کند.

 

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی است، مشارکت حداکثری در انتخابات به رئیس جمهور جرأت می‌دهد که با شجاعت با تکیه بر پشتوانه مردمی گام‌های مهم تصمیم‌گیری را در عرصه داخلی و بین‌المللی بردارد.

 

امام جمعه سنندج گفت: شرکت گسترده در انتخابات رأی دادن به نظام، آزادی، حریت، وحدت، یکدلی است.

 

ماموستا رستمی با بیان اینکه وحدت مهمترین مولفه در اقتدار هر جامعه‌ای است، گفت: شرکت حداکثری در انتخابات نماد وحدت در جامعه اسلامی است دشمنان به شدت از این وحدت می‌ترسند.

 

وی گفت: اگر جهان اسلام متحد شوند هیچ دشمنی را قدرت مقابله با آن نیست امروز چشم بسیاری از دوستداران نظام به انتخابات ما بسته شده است.

 

امام جمعه سنندج عدالت، مقابله با ظلم، دوری از تبعیض و شجاعت را از شاخصه‌های رئیس جمهور اصلح و در تراز انقلاب دانست و گفت: ملت ایران باید با مشارکت حداکثری و آگاهانه شخصی را انتخاب کنند که در تراز انقلاب باشد تا بتواند مسیر برون رفت از مشکلات و رونق در بخش‌های مختلف را فراهم سازد.

 

 

نبود منابع آموزشی خاص از مشکلات حجره‌های سنتی است

 

از مدرسین حجره و مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان گفت: نبود منابع آموزشی خاص از مشکلات جدی در حجره‌های سنتی است.

 

ماموستا شهاب حسینی نیز اظهار کرد: مشکلات حجره را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد قسمتی از این مشکلات به خود مدرسین و طلاب و محیط زیرساختی حجره‌ها و بخشی به مرکز بزرگ اسلامی مربوط است.

 

از مدرسین حجره و مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان تصریح کرد: نبود منابع آموزشی خاص از مشکلات جدی در حجره‌های سنتی است که البته این مشکلات در گذشته با ارتباط‌هایی که ماموستایان با مدارس الازهر داشته‌اند بخشی را برطرف کرده‌اند.

 

ماموستا حسینی حقوق و شهریه پایین را موجب دلسردی طلاب دانست و گفت: امروز شیوه جذب طلبه در مرکز بزرگ نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و برخی سخت‌گیری‌ها موجب می‌شود که آمار جذب طلاب کاهش پیدا کند.

 

وی اظهار کرد: شرایط سنی نباید در پذیرش طلبه برای مدارس علوم دینی لحاظ شود این مسئله موجب ریزش متقاضیان می‌شود.

 

از مدرسین حجره و مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان در ادامه توجه به اقتصاد و مسائل مالی ماموستاها و مدرسین را ضروری خواند و گفت: وقتی ماموستا و مدرس ما به لحاظ مادی با چالش و مشکل مواجه است نمی‌تواند آنگونه که باید به تربیت و آموزش طلبه‌ها بپردازد.

کد خبر 1066154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha