چهره شهرهای خراسان شمالی زخمی تبلیغات پوستری

تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر این روزها به اوج خود رسیده و در و دیوار شهر به محاصره پوسترها و تصاویر نامزدهای انتخاباتی درآمده، تصاویر نامزدهای انتخاباتی بر روی دیوار که هیچ حتی روی تنه درختان، ترانس برق و نیمکت های پیاده رو خودنمایی می کند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ تبلیغات شورای اسلامی شهر در حالی از 6 روز پیش آغاز شده که این روزها به اوج خود رسیده و در و دیوار شهر به محاصره پوسترها و تصاویر نامزدهای انتخاباتی درآمده است. تصاویر نامزدهای انتخاباتی بر روی دیوار که هیچ در جای جای شهر از تنه درختان، ترانس برق و نیمکت های پیاده رو خودنمایی می کند.

 

خراسان شمالی، رنگین کمان قومیت ها است و برگزاری انتخابات در این استان به ویژه انتخابات شورای شهر، شور و نشاط خاص دارد. حضور نامزدها از قوم های مختلف کُرد، ترک، تات، بلوچ و ترکمن سبب شده تا تنور انتخابات در این روزهای پرحرارت آخرین روزهای بهار، گرم تر شود.

 

این روزها سیمای شهر، انتخاباتی شده اما در این میان پوسترهای نصب شده در جای جای شهر، سبب مخدوش شدن چهره شهر و گلایه برخی از شهروندان شده است.

 

پوسترهای تبلیغاتی روی دیوارها، بر تنه درختان و ترانس های برق نصب شده، حتی صندوق صدقات و نیمکت های حاشیه پیاده روها هم مکانی برای نصب تصاویر نامزدهای انتخاباتی شده است.

 

شهرداری برای جلوگیری از نابسامانی های تبلیغاتی، سه هزار مترمربع کتیبه در مکان های مختلف شهر نصب کرده است اما تبلیغات پوستری بیش از آنکه بر روی این کتیبه های آبی بنشیند، بر روی مبلمان شهر نشسته و چهره مناطق مختلف را نازیبا کرده است.

 

یکی از شهروندان بجنوردی با انتقاد از نصب پوسترهای تبلیغاتی بر مبلمان شهری گفت: این امر نشان از پایبند نبودن به قوانین و ضوابط است، متاسفانه پوستر برخی از نامزدها در هر جا از جمله تنه درختان و حتی صندوق صدقات و کیوسک های تلفن همگانی دیده می شود.

 

«علی روحانی» اظهارداشت: این پوسترها با سریش چسبانده شده و از بین بردن آن کار سختی خواهد بود، البته این امر در تبلیغات دوره های قبل هم اتفاق افتاده بود.

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغات برخی از نامزدها بر روی سطل زباله انجام شده است، گفت: شهروندان باید بدانند هر مکان، مناسب تبلیغات نیست.

 

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی هم گفت: نصب پوسترها و تصاویر نامزدهای انتخاباتی بر روی تنه درختان و نیمکت پیاده روها در حالی است که مکان های تعبیه شده توسط شهرداری، خالی از تصاویر است.

 

«زینب جوانوش» اظهارداشت: نامزدهای انتخاباتی باید طرفداران را توجیه کنند که نصب تصاویر تبلیغاتی روی تابلوهای ایستگاه تاکسی و خط واحد و یا تیرهای برق بی نظمی و بی توجهی به قانون است و شیوه خوبی برای جلب توجه نیست.

 

وی افزود: متاسفانه در یکی دو روز اخیر اصرار طرفداران برخی نامزدها  بر نصب پوسترهای تبلیغاتی در مکان هایی غیر از آنچه مجاز اعلام شده، بیشتر شده است.

 

وی اظهار داشت: تصویر برخی از نامزدها بر روی عکس نامزد دیگری نصب شده و یا پوستر یک نامزد پاره شده و جایش پوستر دیگری نصب شده است.

 

این شهروند بجنوردی گفت: با شرایط کرونا انتظار می رفت تبلیغات پوستری کمتر باشد و معرفی نامزدها در فضای مجازی انجام شود اما این اتفاق نیفتاد و چهره شهر زخمی پوسترها و تبلیغات کاغذی شده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد هم در این باره گفت: برای سامان دادن به تبلیغات انتخاباتی، کتیبه ها به وسعت سه هزار متر مربع در سطح شهر نصب شده است اما تصاویر و پوستر برخی نامزدهای شوراهای اسلامی بر روی مبلمان شهری نصب شده و چهره شهر را نازیبا کرده است.

 

«مجید شادکام» اظهارداشت: پوسترها بر روی تیربرق، ترانس و تابلوهای برق، صندوق کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندلی و جایگاه ایستگاه اتوبوس های شهری و همچنین بر روی در و دیوار اماکن خصوصی و دولتی و حتی تابلوهای راهنمایی ورانندگی نصب شده است.

 

وی افزود: بارها از نامزدهای انتخابات درخواست شده که نصب پوستر تنها در کتیبه های نصب شده انجام شود اما متاسفانه این امر رعایت نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با اتمام مهلت تبلیغات، نسبت به جمع آوری پوسترهای نصب شده اقدام می شود اما بعضا پوسترها با سریش نصب شده که از بین بردن آن باید از مواد شوینده استفاده شود که خطرناک است.

 

شادکام گفت: کمیته ای در فرمانداری، نسبت به امحا و جمع آوری تبلیغات انتخاباتی نصب شده بر روی موارد حساس از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی، اقدام می کند و سایر تبلیغات که موجب نازیبایی سطح شهر شده هم به عنوان تخلف به کمیته معرفی خواهد شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد اظهارداشت: کتیبه ها در مکان های پر تردد سطح شهر نصب شده و انتظار می رفت نامزدها تبلیغات خود را در این مکان ها انجام دهند.

 

شروع فعالیت های تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر و روستا از ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه بیستم خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه بیست و هفتم خردادماه ادامه می یابد.

 

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه سیزدهمین دوره رییس جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1066174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha