حل مشکلات اقتصادی و معیشت باید در اولویت رئیس جمهور آینده باشد

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از رئیس جمهور آینده گفت: مشکلات اقتصادی و معیشت باید در اولویت کاری خود رییس جمهور قرار بگیرد تا مردم از این وضعیت نامساعد نجات یابند.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: مشارکت مردم در انتخابات یکی از اصول اساسی در دموکراسی و مردم سالاری دینی است  رهبرانقلاب در این در سخنانی تاکید کردند "انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید. کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آن‌ها اعتنا نکنید." همچنین رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان  تشکل های دانشجویی در اردیبهشت 1400 خاطر نشان کردند: انتخابات  عرصه دیگری برای نقش‌آفرینی تشکل‌های دانشجویی و تشویق همگان به حضور پر شور و انتخاب مطلوب است برخی اظهارات ممکن است از سر دلسوزی باشد اما نباید منجر به دلسرد کردن مردم از مشارکت در انتخابات شود. حضرت امام خمینی (ره) نیز در این رابطه  صراحتاً دخالت و مشارکت در امور سیاسی را از تکالیف شرعی می دانستند و فرمودند: «نگویید که دیگران رأی می دهند. من هم باید رأی بدهم، تو هم باید رأی بدهی، آن روستایی هم که در کنار مزرعه خودش کار می کند باید رأی بدهد؛ تکلیف است. این یک تکلیف الهی است… ما مکلفیم به اینکه در امور دخالت کنیم. ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم؛ مکلیفم شرعاً؛ همان‏طور که پیغمبر می کرد؛ همان طور که حضرت امیر می کرد… این تکلیف آقایان است که راجع به مسائل اسلامی، که پیش می آید، چه وکیل بخواهید تعیین کنید و چه ـ عرض بکنم که ـ رئیس جمهور بخواهید تعیین کنید، باید در صحنه باشید؛ عذری ندارید که بروید کنار بنشینید.  در همین رابطه  گفتگویی با حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه رهنان اصفهان به شرح زیر ارایه می شود.

 

حساسیت انتخابات در شرایط امروز کشور را توضیح بفرمایید؟

در شرایط امروز کشور ما نیازمند حفظ وحدت و انسجام ملی در گام دوم انقلاب گامی هستیم  که ما را به ظهور حضرت ولی عصر(ع) نزدیک می‌کند و رئیس‌جمهوری که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهد و انتخاب می‌شود باید به این نکته توجه داشته باشد؛ بنابراین انتخابات باید نماد وحدت ملی باشد نه نماد دودستگی و تفرقه و دوقطبی گری. همه حساسیت انتخابات را می‌دانند و به وضعیت موجود معترض هستند، امیدواریم که رئیس‌جمهوری انتخاب شود که در تراز گام دوم انقلاب باشد.

 

چه توصیه ای به داوطلبان ریاست جمهوری دارید؟

با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در انتخاب فرد اصلح، داوطلبان باید از وعده‌های غیر عملیاتی اجتناب کنند ، امیدوارم وعده‌های داوطلبان هم مشروع و هم شدنی باشد، از سویی در آینده به این وعده‌ها عمل کنند.

 

وعده های عمل نشده توسط برخی افراد چه تاثیری بر مردم برجای می گذارد؟

 مردم نیازمند اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، البته در دوره‌های گذشته به دولت‌های مختلف اعتماد کردند؛ اما گاهی احساس می‌شود که وعده‌های عمل نشده باعث تضعیف شدن اعتماد مردم به نظام و مسئولان آن شود، امیدواریم این بار با انتخاب رئیس جمهور انقلابی اعتماد مردم به نظام و انقلاب افزایش یابد و دیگر شاهد بی اعتمادی مردم نباشیم.

 

مهمترین نکته در حرکت رییس جمهور آینده را توضیح بفرمایید؟

مهمترین نکته  حرکت رئیس‌جمهور آینده در تراز بیانیه گام دوم انقلاب است،  رئیس‌جمهور آینده باید در زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر (ع) گام بردارد. باید تقسیم‌بندی‌های غلط چپ و راست را کنار گذاشته و فقط آینده کشور و نظام اسلامی را در نظر بگیرد. البته اختلاف در سلیقه و بینش سیاسی و قومیت و مذهب اشکالی ندارد اما این مسائل نباید برهم زننده وحدت ملی باشند.

 

انتظارات از رییس جمهور آینده را توضیح بفرمایید؟

رئیس جمهور آینده باید مشکلات اصلی کشور را بداند و برای آنها برنامه و راه‌حلِ ارائه کند، رئیس جمهور باید اقتصاد کشور و مسائل مهم آن مانند رشد تولید ملی، رشد سرمایه‌گذاری، تقویت پول ملی و مسئله تورم، موضوع امنیت کشور، آسیب‌های اجتماعی، نحوه مواجهه با سیاست‌های پیچیده دنیا و مسئله بسیار مهم فرهنگ را بشناسد.

 

مهمترین مطالبه مردم از دولت آینده چیست؟

  بحث معیشت را از مهمترین مطالبات مردم از رئیس‌جمهور آینده است، شأن مردم عزیز ما بسیار بالاتر از این حرف‌ها است که حتماً باید مشکلاتشان برطرف شود و به فکر معیشت مردم باشند، و دیگر عزت است که اگر معیشت را بدون عزت پیگیری کنند، قطعاً آسیب‌زا است و مردم بزرگ ایران به عزت خود بیش از معیشت اهمیت می‌دهند.

 رئیس جمهور آینده معیشت و عزت مردم را باید در کنار هم مورد توجه قرار دهد که این خواسته عموم مردم و وظیفه دولت محترم ایران اسلامی است که این کار را انجام دهد. و به دست آوردن معیشت مردم به هزینه از دست دادن عزت ایشان نباشد.

کد خبر 1066200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha