دیدار مسئولان  با دختران هنرمند توانیاب آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: همزمان با بزرگداشت سالروز میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت روز دختر،جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل با دختران توانیاب هنرمند این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با بزرگداشت سالروز میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل با دختران هنرمند توانیاب شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این دیدارها با بیان اینکه نقص جسمانی و برخی محدودیت‌های جسمیِ معلولان، مانع از مشارکت اجتماعی آنان نیست، افزود: معلولان، ظرفیت های بالقوه فراوانی دارند که برای بالفعل کردن آنها باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کرد تا شاهد شکوفایی این قشر از جامعه باشیم.

 

دکتر اسماعیل بایبوردی با تمجید از هنرنمایی دختران و پسران توانمند شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: هنرمندان توانیاب این شهرستان با خلق آثار هنری خود نشان داده‌اند که سقفی نتوانسته است پر پروازشان را بچیند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خدمات ارزشمند و قابل تمجید هنرمندان توانیاب را تلفیق علم با مهارت و خلاقیت خواند و افزود: گسترش و توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمندی منابع انسانی در حوزه افراد تحت پوشش بهزیستی این شهرستان، زمینه‌ساز تحقق اشتغال پایدار این قشر از جامعه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل هم روز ملی دختر را به تمامی دختران عفیف ایران اسلامی به ویژه دختران هنرمند و هنردوست این شهرستان تبریک گفت.

 

سعید ضابطی با تأکید بر جایگاه والای دختر در جامعه و ضمن اشاره به حدیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که فرمودند: «خانه‌ای که در آن دختر باشد هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان به آن خانه ارزانی می‌شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی‌شود» اظهارکرد: در دین مبین اسلام دختر دارای کرامت و ارزش است و تعابیر زیبایی که برای دختران به کارگرفته شده، نشان از ویژگیها و نقش و تأثیر آنان بر جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه هنرمندان توانیاب شهرستان آران و بیدگل توانسته اند هر یک به نوعی در یکی از رشته های هنری با تلاش خود حائز رتبه و خلق هنر و آثار فاخر هنری شوند ادامه داد: در واقع هنرمند واقعی خانواده های این هنرمندان توانیاب هستند که توانستند با وجود سختی ها و شرایط فرزندان خود اوقاتی و زمینه حضور دختران امروز، نقش‌ آفرین های برجسته جامعه را در عرصه هنری که نقش بسیار حساسی را در تعیین سرنوشت فرهنگی جامعه و سلامت روح و روان خانواده ها ایفا می کنند، با آموزش هُنر پُرکنند.

 

ضابطی خاطرنشان کرد: شهرستان آران و بیدگل ۱۱ هنرمند توان یاب فعال در رشته های حفظ قرآن ، هنرمند رشته های تجسمی و خوشنویسی و نویسنده به معنای واقعی کلمه هنرمند دارد چرا که با وجود مشکلات جسمی، سختی ها و مشکلات بسیار خوش درخشیدند ضمن اینکه با توانایی روحی و همت بالا و والای انسانی توانستند بر ناتوانی جسمی غلبه کرده و نمونه بارز خواستن توانستن، پشتکار، همت و صبر باشند.

 

 در پایان این دیدار از شش هنرمند دختر توانیاب و خانواده های آنان با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

کد خبر 1066226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha