انتخاب رئیس جمهور ولایتمدار حرکت انقلاب را تسریع می‌بخشد

حجت الاسلام کارگر همراهی و همکاری مردم با انقلاب اسلامی را ستود و گفت: مشارکت مردم در سرنوشت‌شان تأثیرگذار است و با انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی می‌توانند حرکت این انقلاب را در گام دوم انقلاب اسلامی سریع‌تر کنند.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: در بیانات گرانقدر حضرت امام (ره) در مورد معیار انتخاب افراد در انتخابات  مسأله  معیارهای مورد نیاز برای انتخاب کاندیداها یا نامزدهای شرکت کننده در انتخابات نکاتی وجود دارد که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند: «انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد،  شیطانی است. و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیر حزب، نه حزب اسباب این می شود که غیر آن فاسد، و نه صد در صد حزبی بودن باعث صلاح آن هاست. و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد؛  و همه چیز را بفهمد، …  اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد، و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید.»

 

اولین توصیه حضرت امام (ره) در این زمینه رعایت اخلاق و آداب اسلامی است، امری که به خودی  خود به معنی کنار گذاردن هرگونه اقدام غیر شرعی در تبلیغات انتخاباتی است: «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی ـ انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات؛ و از هر گونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند، که برای پیشبرد مقصود، ولو اسلامی باشد،  ارتکاب خلاف اخلاق و فرهنگ، مطرود و از انگیزه های غیراسلامی است… من بسیار مایل هستم که گروه هایی که متعهد و معتقد به جمهوری اسلامی و خدمتگزار به اسلام هستند، در مبارزات انتخاباتی کمال آرامش را در تبلیغ کاندیداهاشان رعایت نمایند، و نسبت به یکدیگر تفاهم و صمیمیت و اخوت اسلامی داشته باشند، و از تفرقه و کدورت شدیداً احتراز کنند که تفرقه و تشتت، دوستان را نگران و دشمنان را کامیاب می کند و موجب تبلیغات سوء می شود.» در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه آبدان (استان بوشهر) درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 به شرح زیر ارایه می شود.

 

انتخابات چه تاثیری در گام دوم انقلاب دارد؟

مهمترین نکته در وضعیت فعلی حضور حداکثری مردم در انتخابات است. مشارکت مردم در سرنوشت‌شان تأثیرگذار است و با انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی می‌توانند حرکت این انقلاب را در گام دوم انقلاب اسلامی سریع‌تر کنند.

 

نتیجه حضور حداکثری مردم در انتخابات را چگونه ترسیم می کنید؟

همراهی و همکاری مردم با انقلاب اسلامی را ستودنی است، مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های انتخابات، آینده خود و فرزندان‌شان را رقم می‌زنند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرمودند «انتخابات تزریق خون تازه در کالبد نظام جمهوری اسلامی است؛ تجدیدقوا و تجدید نیرو برای ملّت است

 

انتخابات چه تاثیری در کشور برجای می گذارد؟

انتخابات روح جدید، خون تازه و یک‌نفس نو به کشور، به ملّت و به مردم می‌دهد، امروز هم حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم است؛ بنابراین همه باید در انتخابات شرکت کنند؛ هر کسی که ایران را دوست دارد، هر کسی که جمهوری اسلامی را دوست دارد، هر کسی که شکوه و عزّت و عظمت ملّی را دوست دارد، باید در این انتخابات شرکت کند.

 

تاثیر مشارکت حداکثری مردم در نظام اسلامی را توضیح دهید؟

ملت ایران مفتخر است، مسیر مردم‌سالاری اسلامی را در دوره‌های پی‌درپی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه‌دارتر کرده است،  ملت عزیز ایران در تحقق خواست اصلی و مهم نظام، یعنی حضور پرشور همه‌ واجدان شرایط در انتخابات، بر عزت و اقتدار و آبروی ایران خواهد افزود و با درخشش واقعی در انتخابات، شکوه خود را به رخ دشمنان خواهد کشید.

 

مشارکت مردم در انتخابات نشانه چیست؟

انتخابات، و مشارکت مردم در آن نشان دادنِ وفاداری ملّت ایران است، آنها که انتخابات را تحریم می‌کنند باید بدانند که این انتخابات آرزوی پدران، علما و شهدای ما بوده است؛ اگر امام راحل در میان ما بودند، اگر علمای بزرگ ما، شخصیت‌های انقلابی، مراجع گذشته، حاضر و افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی و امروز بچه‌هایی که در همان نهضت مقاومت فعالیت می‌کنند همه تأکید بر شرکت در انتخابات دارند.

 

تحریم انتخابات از سوی برخی افراد چگونه تعبیر می شود؟

تحریم انتخابات جدا شدن قطره‌ای از دریا است که آن قطره به سرعت از بین می‌رود و اتحاد مردم به نظام اسلامی قدرت می‌دهد و خدمات به مردم با قوت بیشتری انجام می‌شود.

کد خبر 1066264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha