فعالیت بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری و رشد در کشور

ستاری از فعالیت بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری و رشد در کشور خبر داد و گفت: هر روز شاهد پیشرفت این مراکز در راه توسعه کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،«سورنا ستاری» امروز(۲۵ خردادماه) در آیین افتتاح مرکز نوآوری آمل با اشاره به اینکه پهنه‌های نوآوری حمایت‌ از کارآفرینان و فناوران را گسترش دادند اظهار کرد: بخش خصوصی نیز قدم در این راه گذاشته و تعداد مراکز نواوری بخش خصوصی رو به افزایش است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: در استانی به وسعت مازندران یک پارک علم و فناوری متمرکز باشد ممکن است دسترسی‌ها را محدود کند اما گسترش پهنه‌های نوآورانه در این استان می‌تواند به رونق یک‌دست و هماهنگ خدمات برای توسعه کسب و کارها کمک کند.

 

وی با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی نیز حمایت خوبی از زیست‌بوم نوآوری انجام داده است، بیان کرد: مهم این است که زیست‌بوم نوآوری در کشور شکل بگیرد.

 

این مسئول با بیان اینکه آمل ظرفیت بالایی در توسعه فناوری دارند اظهار کرد: افتتاح این مرکز شروعی برای قدمهای بیشتر در راه  شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری است؛ بازدید های متعددی که در این شهرستان داشتیم نشان از پتانسیل بالای آمل است.

 

ستاری مراکز نواوری را در ارتقای شهرستان موثر خواند و  خاطرنشان کرد: مازندران استانی وسیع است با ۴۵۰ کیلومتر اگر یک پارک علمی فناوری داشته باشد، دسترسی را برای شرکت ها محدود می‌کند.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اعلام اینکه در تعداد مقالات رتبه 16 دنیا هستیم،‌ ادامه داد: بیش تر از هفت درصد رشد و کیفیت نیز بالاست.

 

«علیرضا شریعت» فرماندار آمل نیز  گفت: جوانان حامل ظرفیت بالای علمی هستند که می توانند برای اینده کشور راه گشا باشند و نوآوری کنند.

 

کد خبر 1066318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha