استفاده از برنامه‌های تشویقی برای جذب بی‌سوادان به آموزش سواد موثر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با تاکید بر آموزش افراد رده سنی ۴۰ تا ۴۹ سال، گفت: در راستای آموزش سواد از برنامه‌های تشویقی برای جذب بی‌سوادان و روش‌های موثر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در نشست ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سوادآموزی، عملکرد استان در سال گذشته را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای رفع این نقیصه و ریشه‌کنی بی‌سوادی، خواستار همکاری مستمر و موثر دستگاه‌های عضو ستاد پشتیبانی سواد‌آموزی با این حوزه شد.

 

وی با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و پرورش هستیم و تا آنجایی که در توان است باید به این دستگاه کمک کنیم، اظهار کرد: همه نهادها، امامان جمعه و جماعت و افراد موثر باید به سواد‌آموزی کمک کنند و دهیاران در این راستا می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند.

 

وی با تاکید بر ضرورت استمرار فعالیت‌ها و همراهی دستگاه‌های متولی در این راستا، گفت: همکاری دستگاه‌ها نباید مقطعی باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان به هدفگذاری فعالیت‌های سوادآموزی در سال 1400 نیز اشاره و تصریح کرد: برای تحقق شاخص‌ها و حجم ابلاغی همه دستگاه‌ها، فرمانداران، دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد و موثرین باید کمک کنند و در این راستا باید ظرفیت استان شناسایی شود.

 

زارعی با تاکید بر آموزش افراد رده سنی 40 تا 49 سال، گفت: در راستای آموزش سواد از برنامه‌های تشویقی برای جذب بی‌سوادان و روش‌های موثر استفاده شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری مطلوب امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم در استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری کادر بهداشتی تشکر کرد و یادآور شد: در برگزاری آزمون‌ها در سطح استان با کمترین آسیب مواجه بودیم.

کد خبر 1066329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha