مصرف برق در ادارات آذربایجان غربی ۵۰ درصد کاهش می‌یابد

اکبر حسن بیگلو گفت: براساس دستورالعمل هیات دولت برای گذر موفق از پیک بار تابستان امسال ادارات باید ۵۰درصد کمتر از سال گذشته برق مصرف کنند.

«اکبر حسن بیگلو» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، گفت: متأسفانه در ماه‌هایی از سال قرار گرفته‌ایم که با پیک بالای مصرف برق مواجه هستیم که ادارات باید در زمینه گذر از این زمان دست یاری بسوی ما دراز کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: مدیریت مصرف برق در فصل گرما ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که بتوانیم از این شرایط که اوج مصرف انرژی را دنبال دارد به‌سلامت عبور کنیم.

 

 وی اضافه کرد: در شرایط فعلی رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان‌ها از طریق حذف وظایف وسایل غیرضروری و بهره‌گیری از دیزل ژنراتورها استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستم‌های سرمایشی در سطح اوج بار باید با جدیت دنبال شود.

 

 این مسئول با بیان این‌که درصورتی‌که مصرف در ادارات کنترل نشود برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود، تصریح کرد: خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی اتاق‌ها بعد از پایان وقت اداری می‌تواند یکی از کارهای اساسی باشد.

 

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: تنظیم درجه دمای کولرهای گازی محل کار روی 25 درجه استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و خاموش کردن لامپ‌های اضافی از دیگر کارهای کاهش مصرف برق است.

کد خبر 1066336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha